יום שבת, 12 באוגוסט 2023

השקרים שאני מספרת

השקרים שאני מספרת / ג'ולי קלארק


תכירו את מג וויליאמס. בעצם, גם כל מי שחושב שהוא מכיר אותה לא באמת יודע מי היא. מג וויליאמס זה אכן שמה האמיתי, אבל בעשור האחרון היא הסתובבה לה ברחבי ארה"ב כשבכל מקום חדש לקחה עצמה זהות חדשה. מג היא נוכלת ולא סתם נוכלת אלא מדופלמת! מלבד החלפת הזהויות, היא מאמצת מקצועות חדשים ותחומי עניין שאותם היא מתאימה לאדם שאותו היא מתכוונת להונות.

כעת, אחרי עשור בפעולה כשהיא מותירה אחריה שובל של קורבנות שהולכו שולל, מג שבה הביתה ומתכננת להוציא לפועל את ההונאה החדשה שלה. הפעם הריגוש הוא כפול כי היא הולכת לעשות את הכל בשמה האמיתי. אבל מה שמג לא יודעת הוא שעיתונאית בשם קאט רוברטס עוקבת אחריה כבר שנים ורק מחכה לרגע שבו תוכל לחשוף את פרצופה האמיתי. קאט הייתה לפני עשור עיתונאית חוקרת עם עתיד מזהיר לפניה, אבל חייה של קאט נהרסו והיא רואה במג את האחראית הבלעדית לכך. 

קאט יודעת שמג מתחזה כעת לסוכנת נדל"ן ולכן היא ממציאה סיפור על ירושה שקיבלה ונכס שהיא מעוניינת לרכוש. זה מאפשר לה להימצא בקרבתה של מג. אבל ככל שהיא מבלה יותר בחברתה של מג, כך היא תוהה לגביה יותר. בן הזוג של קאט שהוא שוטר וגם מכור להימורים לשעבר, מזהיר אותה לא לבטוח במג יותר מידי. אבל קאט ממשיכה להישאר בקרבתה של קאט, מעשה נבון או שטות של ממש? האם יש לה ממה לחשוש מצד מג? היא עומדת לגלות את זה ממש בקרוב!

האם קאט תצליח לחשוף את פרצופה האמיתי של הנוכלת או שמא תיפול ברשתה? ומה התוכנית החדשה שמג מתכננת להוציא לפועל וכיצד? ומה הקשר מהעבר בין קאט ומג? את כל התשובות תמצאו במותחן המתעתע: "השקרים שאני מספרת"!

איזה ספר מעולה! הוא היה נפלא בעיני ושמר על עניין רב מתחילתו ועד סופו. העלילה הייתה מותחת, סוחפת, מתעתעת, מרתקת, מאוד קולחת ועם דמויות עגולות חכמות ומרתקות. מג היא לא נוכלת סטנדרטית. למרות מעשיה קשה שלא לחבב אותה. הסופרת הצליחה ליצור דמות שנויה במחלוקת שבכל זאת ואף על פי הכל מעוררת אהדה. גם דמותה של קאט מעוררת אמפטיה והייתי מאוד סקרנית לגלות מה יתרחש בחיי שתי הדמויות המרכזיות הללו.

מאוד אהבתי את אופן כתיבתה הקצבי של הסופרת. זה מסוג הספרים שקשה להניח מהיד מהרגע שמתחילים בקריאתם. כמו כן, הספר גדוש בהתפתחויות מפתיעות וממש נהניתי מכל חשיפה וחשיפה. הספר גם נוגע בנושאים כגון טראומה, התמכרויות עוני וצדק. אני כבר מחכה לספר הבא של ג'ולי קלארק. את "הטיסה האחרונה" לא קראתי אבל לאור התלהבותי מהספר הנוכחי, אני מתכוונת לדאוג לי לעותק בקרוב.

שורה תחתונה: "השקרים שאני מספרת" הוא מותחן פסיכולוגי סוחף על נוכלת שכנגד כל הסיכויים תצליחו לחבב!

316 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...