יום שבת, 19 באוגוסט 2023

איה מיה

איה מיה / יפה מזרחי קראים


תכירו את איה, היא בשנות ה-20 לחייה והולכת אחרי חלומותיה. כבר כילדה איה ידעה היטב להבהיר את רצונותיה ובמקום לקבל במתנה בובה, דרשה מכונית כמו שקיבלו אחיה. איה הלכה אחרי שאיפותיה והפכה לנהגת מרוצים. היא התגוררה באיטליה עם בן זוגה שהיה גם המנהל שמלווה את הקריירה שלה, ושם זכתה בגביע העולם בתחרות מרוצי המכוניות פורמולה 1.

לאחר הזכייה, איה טסה לישראל לביקור מולדת ושם היא מגלה שאמה חולה מאוד. היא מחליטה לדחות את שובה לאיטליה ולהקדיש את זמנה לטיפול באמה. בישראל היא מבחינה ביתר שאת בפער העצום שנוצר בינה לבין משפחתה. בעוד שהמשפחה הינה דתית ושומרת מסורת, איה התרחקה מהדת ומנהלת אורח חיים חילוני לגמרי. ועל כן הקשר עם הוריה ואחיה הפך למרוחק, הן מפאת המרחק הפיזי והן מפאת המרחק התרבותי והחלטותיה בחיים. אך אמה תמיד תמכה בה לאורך השנים, גם אם לא תמיד הסכימה עם הדרך שבה בחרה. 

בן הזוג באיטליה לוחץ עליה לשוב בהקדם, הן עבורו והן עבור ההכנות לתחרויות מרוץ נוספות. אבל איה מרגישה שהיא לא מסוגלת להשאיר את אמה ולשוב לחייה. היא מוצאת את עצמה בצומת דרכים. מצד אחד נמצאים חלומותיה שמהווים עבורה חמצן לנשימה. הספורט האתגרי הוא חלק ממי שהיא, הטעם לחיים. מצד שני ישנה אמה שזקוקה לה לצידה. גם בענייני הלב איה תצטרך להגיע להחלטה שגם לאחריה צפויים לה ימים קשים ומאתגרים. 

האם איה תשוב לאיטליה או תישאר בארץ? אילו החלטות תקבל ומה צפוי לה בדרכה? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה זורם וקולח ובמרכזו דמותה של איה, צעירה חזקה, נחושה ועצמאית אשר הלכה אחרי חלומותיה. למרות שהוריה לא רצו שתתגייס לצבא, איה החליטה לעמוד על שלה ובכל תחנה חשובה בחייה הלכה על פי צו ליבה. נחישותה הביאה אותה להרפתקה המאתגרת באיטליה שם אפשרה לעצמה לחיות את החלום. החיים הציבו בפניה מכשולים שגרמו לה לסערת רגשות ולבטים. אבל בכל פעם היא ניווטה מחדש את דרכה ומצאה את המסלול הכי נכון ומתאים עבורה.

חיבתה של הכותבת למרוצי מכוניות והידע הרב שלה בתחום מורגשים היטב בכל פרק ופרק בספר. אני אישית כלל לא מתעניינת בספורט אתגרי לכלל סוגיו ולכן פחות דיברו אלי החלקים שנגעו לספורט האתגרי. אבל איה, גיבורת הספר חיה ונושמת את התחום הזה והאדרנלין שבו ממריץ אותה בכל פעם מחדש. היו רגעים שלא תמיד הצלחתי להבין את מחשבותיה והחלטותיה אבל כן הערכתי את דביקותה במטרה ואת החוזק שגילתה לאורך כל הדרך. 

309 עמודים
עריכה: אורית צמח
כריכה - סוכנות לסופרים
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...