יום שישי, 25 באוגוסט 2023

סערה ביער

סערה ביער / אילנה פיקוס-רויטבלט


מכירים את הגשמים הבלתי צפויים שלפתע מפלחים את השמיים כשרק לפני רגע מזג האוויר היה בהיר והשמש זרחה במלוא עוזה? אז ככה בדיוק פרצה הסערה בחייה של אסתי, גיבורת הספר שהייתה בטוחה שהכל תקין בחיי נישואיה אבל בלי כל הכנה מוקדמת גילתה את גודל טעותה. אסתי ובעלה שמשון נשואים כבר 30 שנה. יש להם שתי בנות בוגרות, האחת נשואה ואם לילד קטן אשר חייה נעים בקצב מסחרר בין עבודה לאימהות והבת הצעירה והרווקה שטרם קיבלה החלטות חשובות בנוגע לעתידה. שמשון ואסתי גרים במושב אודם אשר ממוקם באזור מיוער בלב הטבע, בדיוק הבית ששמשון חלם עליו כבר מגיל צעיר. 

אבל משהו חסר לשמשון בחייו. הוא מרגיש שהוא זקוק לשינוי בהול. יש לו כל כך הרבה חלומות שטרם הגשים ורצונות שנדחקו להם לאור שגרת חיי הנישואים. זו הסיבה ששמשון קיבל החלטה דרמטית... הוא רוצה להתגרש מאסתי, לעזוב את מקום עבודתו, להתחיל ללמוד לנגן על פסנתר, ליצור, לצייר, מכאן והלאה השמיים הם הגבול. אבל קודם הוא צריך לאזור אומץ ולהודיע לאסתי על החלטתו. מכאן ואלך מתחיל שלב חדש, בלתי צפוי ומטלטל עבור המשפחה. הבנות מרגישות שמשהו לא תקין אצל ההורים והן מתקשות להתמודד עם האפשרות שבית ילדותן, הבית שבו גדלו ובגרו אשר בו הוריהם התנהלו כמקשה אחת, מקום המבטחים שלהן כפי שהכירו אותו עד כה, עלול לחדול מלהתקיים. 

לצד המשבר הזוגי, שמשון גם מוצא את עצמו בעיצומה של טלטלה בחייו של אחיו הגדול, יגאל. טלטלה שנוצרה בעקבות חשיפתו של סוד משפחתי שהוביל לנתק, אכזבה, רגשות סוערים ותוצאות הרות גורל. האם שמשון ואסתי יצליחו להתגבר על הסערה שהתרגשה על חייהם? תקראו את הספר ותגלו! 

הספר כתוב בצורה מעניינת וסוחפת ומאוד נהניתי מקריאתו. זהו רומן משפחתי מלא רגש הכתוב ברגישות ומדבר על סודות משפחתיים, קשרי משפחה, קשר דם, התמודדות עם אובדן ומשברים. שמשון ואסתי, נאלצים להתמודד עם המציאות החדשה. הם בוחנים את חייהם לאורך השנים, נזכרים באיך סיפור אהבתם התחיל ותוהים האם עוד נותר מה להציל. השגרה שחקה אותם וגרמה לשמשון לרצות שינוי דרסטי, כזה שלא כולל את אסתי בהמשך דרכו. וזו מצידה תצטרך לקבל החלטה האם להילחם על הגבר שנכנס לחייה לפני שלושה עשורים, היחיד שאהבה בחייה, או שמא תבחר אף היא לחפש אתגרים חדשים בחייה.

המשבר אמנם מתייחס לשניהם, אך הוא משפיע על המשפחה כולה. והבנות, למרות היותן בוגרות לא יכולות להישאר אדישות לפירוק נישואי ההורים. שמשון מצידו שואף להיות לבד, להספיק את כל אשר לא הספיק בחייו. בבדידותו הוא מביע געגועים להוריו המנוחים ובפרט לאימו אותה הוא לעיתים מדמה לצידו ומנהל עימה שיחות בראשו. בצורה הזו הוא זוכה לקבל את התשובות שלא יוכל לשמוע לעולם. הקטעים האינטימיים האלו בין שמשון וזכרה של אימו היו מאוד נוגעים ללב. 

שורה תחתונה: "סערה ביער" הוא רומן משפחתי סוחף על הסערה הרגשית המטלטלת את חייהם של המעורבים אשר יצטרכו להכריע האם הם הפכו לזרים או שמא הם עדיין אוהבים? 

291 עמודים
עורכת הספר: ורד זינגר
הוצאת מטר -  שולחן כתיבה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...