יום חמישי, 31 באוגוסט 2023

להבות הגורל

להבות הגורל / אודיל בויאר


עלילת הספר מתרחשת בפריז של שנת 1897 ומספרת על קורותיהם של שלל דמויות בעקבות שריפה שפרצה ביריד צדקה בעיר. השריפה אכן התרחשה גם במציאות בעוד שכל יתר ההתרחשויות הינן דמיוניות לחלוטין. אגב, יש בנטפליקס סדרה המבוססת על הספר ונראה כי היא מאוד מצליחה. לי טרם יצא לצפות בה.

ב-4 במאי כאמור פרצה שריפה גדולה באירוע צדקה שגרמה לנפגעים רבים. באירוע נכחו בעיקר נשים אשר השתייכו למעמד האצולה. הנשים הגיעו בשמלותיהן הנוצצות שבעקבות התפרצות האש הוצתו במהרה. רבות קיפחו את חייהן ואחרות שרדו ונותרו מצולקות בגופן ובנפשן. כוחות כיבוי האש הגיעו מהר, וזאת בזכות כבאי בעל אינטואיציה בלתי רגילה שמצליח לחזות שריפה דקות לפני הכרזתה. 

אליס, בתם של אנשי אצולה פושטי רגל, ניצלה מהשריפה ללא פגע. בעוד שארוסה ברח והותיר אותה מאחור, מי שהציל את חייה היה ג'וליאן, אנרכיסט שנוכחותו באירוע הצדקה מעוררת שאלות וחשדות בנוגע למעורבותו בשריפה. המשטרה חוקרת האם מדובר בפיגוע טרור או שמא בתאונה מצערת. 

דמות בולטת נוספת היא זו של אדריאן, אשתו של פוליטיקאי שממרר את חייה ובשביל לפגוע בה שלח את בתם המשותפת לפנימייה. אדריאן בילתה עם מאהבה העיתונאי בעוד שבעלה האמין כי נספתה בשריפה. היא מחליטה לנצל את המצב בשביל לברוח מהחיים שנגזרו עליה ועל בתה. 

העלילה מתמקדת גם בסיפורה של רוז, המשרתת האישית של אליס. רוז נכוותה קשות בשריפה ופניה התעוותו. בבית החולים אישה מבוגרת טועה לחשוב כי מדובר בבתה בשל עיניה הכחולות. כשהיא מגלה שרוז אינה בתה, היא מציעה לרוז לתפוס את מקומה של הבת שהתברר כי נספתה וזאת על מנת שחתנה האכזרי לא יקבל את ירושתו של נכדה הצעיר.

חייהם של רבים השתנו בעקבות אותה שריפה קטלנית. האם אותה שריפה פרצה בשוגג או בשל כוונת זדון? תקראו את הספר ותגלו! 

מדובר ברומן היסטורי זורם וקולח המציג תפאורה מהימנה ומתאר את השתלשלות האירועים בחייהם של דמויות רבות, לטעמי רבות מידי, כך שלעיתים היה קשה לעקוב בשל ריבוי בעלי התפקידים. הספר מדבר על הבדלי מעמדות, שחיתויות וגם על נשים חזקות שנאבקות על חירותן ועומדות על שלהן. סה"כ היה מעניין לקרוא, אם כי ההיכרות עם הדמויות הייתה שטחית והיה חסר לי יותר עומק באופיין של הדמויות המרכזיות.

שורה תחתונה: רומן היסטורי ובמרכזו - סיפור על שריפה שפרצה אשר את גורלותיהם של רבים חרצה!

288 עמודים
מצרפתית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...