יום ראשון, 3 בספטמבר 2023

סוף מעגל

סוף מעגל / גרהם נורטון


השנה היא 1987 ובעיירת חוף קטנה שבאירלנד הייתה אמורה להיערך חתונה של שני צעירים תושבי המקום. הזוג המיועד יצא עם חברים לבלות את יומם האחרון כרווקים. אף אחד לא היה יכול להעלות בדעתו שזה אכן יהיה יומם האחרון - עלי אדמות! 

בנסיעה חזרה הביתה, מתרחשת תאונת דרכים קטלנית שבה נהרגו הזוג המאורס והשושבינה. אחותה של השושבינה נפצעה קשה ואושפזה בבית החולים חסרת הכרה. מי שנהג ברכב ויצא כמעט ללא פגע היה צעיר בשם קונור, בנם של בעלי פאב מוכר בעיירה. אבל כבד ירד על האזור בעקבות מות שלושת הצעירים. בעוד ששלוש משפחות איבדו את יקיריהן ונאלצו להתמודד מול כאב קשה מנשוא, קונור ומשפחתו נאלצו להתמודד מול תחושת האשמה והבושה. 

האירוע הטרגי מביא את קונור להחלטה לעזוב את העיירה. הוא נפרד בצער מהוריו ומאחותו ומנסה לשקם את חייו במקום שבו לא יודעים דבר על עברו ואף אחד לא מאשים אותו במותם של שלושת הצעירים. כשקונור עזב הוא התכוון לשכוח את העבר וגם לנצור בתוכו את הסודות שאיש לא ידע על אודותיהם מלבדו. אבל שינוי מקום לא יכול לשנות את אשר קרה והסודות יכולים להתגלות במוקדם ובמאוחר.

מהו סודו של קונור ומה יתרחש בחייו בהמשך? את התשובות לכך תמצאו בספר המרתק: "סוף מעגל"!

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה מצוין בעיני וכתוב פשוט נהדר. לאחר קריאת התקציר לא ממש ידעתי למה לצפות היות והתקציר למעשה אינו חושף הרבה ולפי דעתי זה אפילו היה לטובה להיחשף לפיתולי העלילה רק תוך כדי הקריאה. הסיפור היה מאוד מעניין וכתוב ברגישות רבה. גרהם נורטון נוגע בספרו בנושאים כגון משפחה, אובדן, אשמה ובושה, זהות מינית, בדידות ודעות קדומות. 

הסופר מצליח לרקום עלילה מרתקת השומרת על עניין לכל אורכה. עלילה טובה ובה דמויות אנושיות ונוגעות ללב. הסיפור חוצה היבשת מועבר בגוף שלישי ומסופר על פי סדר כרונולוגי משנת 1987 ועד שנת 2019 - ההווה, כשמידי פעם ישנה חזרה לעבר אשר בו נחשפים אירועים בהתאם לקצב התפתחות העלילה. זה הספר השני של הסופר שאני קוראת וגם הפעם כמו אז נהניתי מכתיבתו המשובחת שגרמה לי לרצות ולקרוא פרק אחר פרק. מומלץ מאוד! 

300 עמודים
מאנגלית: שי סנדיק
אריה ניר הוצאה לאור ומודן
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...