יום שלישי, 12 בספטמבר 2023

היתום האחרון

היתום האחרון / גרג הורביץ


התגעגעתם לאיש משומקום? אל דאגה כי הוא כבר כאן וכרגיל, כשאוואן סמוק בסביבה אף פעם לא משעמם. הפעם, המתנקש לשעבר, אותו יתום x שננטש על ידי הגוף הממשלתי אשר גייס אותו בצעירותו, מוצא את עצמו שוב נרדף על ידי לא אחרת מנשיאת ארה"ב. בזמנו, ניתנה לאוואן חנינה בלתי רשמית שאפשרה לו להתנהל כרצונו ולעזור לאנשים בטיפול באיומים שונים ומגוונים, כל עוד הוא אינו נחשף ואינו פוגע בחפים מפשע.

אוואן מצא את עצמו במארב של סוכנים חשאיים ואנשים מטעמה של נשיאת ארה"ב. לא הייתה לו ברירה אלא להיכנע להם ולגלות מה הם רוצים ממנו. בעודו קשור וכלוא, אוואן שומע על אודות המשימה הנדרשת ממנו. המטרה שלו היא אדם בשם לוק דיוויין, טיפוס מפוקפק שהפך לאדם בעל השפעה כל כך גדולה שאפילו מטרידה ומאיימת על הנשיאה. לוק דיוויין מצליח להשיג את כל מה שהוא רוצה והוא דואג שאחרים ילכלכו את הידיים במקומו בכדי להשיג את מטרותיו.

אוואן לא ממהר להיענות בחיוב לקבל על עצמו את המשימה. בתור התחלה, עליו לברר פרטים אודות המטרה כמו למשל האם לוק דיוויין פגע בחפים מפשע, כלומר, האם הוא אכן אדם שמגיע לו למות בידיו של אוואן סמוק. כמו כן, עם כל הכבוד לנשיאת ארה"ב, אוואן פועל כזאב בודד והוא לא מתכוון לשתף פעולה עם אף אחד, בין אם יחליט לקבל את המשימה או לא.

מה יגלה אוואן על לוק דיוויין? האם הוא יקבל על עצמו את המשימה? תקראו את הספר ותגלו!

גרג הורביץ חוזר עם עוד ספר מוצלח בסדרת הספרים בכיכובו של האיש משומקום. גם הפעם, המותחן המצוין הזה היה גדוש באקשן בלי הפסקה שריתק אותי לעלילה עד לפרק האחרון. את דמותו של אוואן סמוק מחבבים יותר ויותר ככל שמגלים צדדים נוספים באופיו. בתחילת דרכו אוואן היה טיפוס מסוגר וקר שהעדיף את הלבד ונמנע מכל קשר לאנשים. 

אז נכון, הוא עדיין לא הפך למסמר הערב, אבל השינוי שחל בו במהלך סדרת הספרים מורגש היטב. הספר מפגיש אותנו עם אוואן יותר אנושי ורגיש. הקשר בינו ובין ג'ואי, ההאקרית הצעירה מצליח לרגש בכל פעם מחדש. מה שכן, מעורבותה של מיה בעלילה הייתה חסרה לי. מקווה שבספר הבא היא תהייה יותר מעורבת בסיפור.

שורה תחתונה: גרג הורביץ חוזר עם עוד ספר משובח בכיכובו של האיש משומקום. אז אל תלכו לשומקום ותקראו את הספר! 

421 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
דני ספרים הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...