יום ראשון, 17 בספטמבר 2023

מפעל העננים של גברת לילנבלום

מפעל העננים של גברת לילנבלום / עידו גפן


תכירו את שרי לילנבלום, מורה לרובוטיקה המתגוררת בעיירה נידחת בדרום הארץ וממציאה להנאתה שלל המצאות שונות ומשונות. שרי נעלמה מביתה למשך 3 ימים ואותרה כשהיא בריאה ושלמה באמצע המדבר, קילומטרים ספורים מהבית כשהיא לבושה בחלוק בורדו, ישובה על כיסא נוח ולוגמת מכוס מרטיני. מה עשתה לבדה באמצע השממה ומה עבר עליה ב-72 השעות שהעבירה מחוץ לביתה, איש אינו יודע ושרי לא מוכנה לנדב תשובות.

בועז, בעלה של שרי והבן עילי, מאושרים ששרי אותרה וכי הכל תקין אצלה. לפחות תקין כפי שהייתה לפני ההיעלמות כי שניהם כבר רגילים למוזרויות של שרי בחיי היום יום. גם נעמי, הבת שמתגוררת בתל אביב ועובדת בחברת הייטק שבה הביתה לראות מה שלום אמה. האם עבדה באותם ימים על המצאה אדירה של הפיכתו של חול לגשם באמצעות שואב אבק. כשסרטון של שרי שבו היא מצליחה ליצור את הענן עם הגשם בלב ליבו של המדבר, הופך ויראלי, היא מחליטה בעידוד משפחתה להקים סטארט-אפ שיכול להפוך להצלחה מסחררת וזאת בתנאי שהניסוי של שרי יצליח וכי המשקיע הפוטנציאלי ישתכנע כי המצאתה הינה פורצת דרך. 

האם שרי תצליח להוריד גשם בפריפריה המדברית? ואילו עוד סערות עתידות להגיע לבית משפחת לילנבלום? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה מעניין, מקורי וקולח. הוא מדבר על עולם ההייטק ועל איך הדברים נראים כלפי חוץ וגם מבעד לעיניהם של הייטקיסטים. הביקורת על ההתנהלות שלהם בחברה הוצגה בצורה משעשעת למדי. כמו כן, הספר מדבר על משבר האקלים ועל החיים באזורי פריפריה, היכן שהתושבים צריכים להתאמץ כפליים בכדי שמישהו ישמע את קולם.

המצאתה של שרי לילנבלום הנועדה להוריד גשם בשיא החום נשמעת לי כמו המצאה נפלאה שמתאימה לנו בדיוק בימים אלה. לצד עלילה דמיונית ופרועה הלקוחה מעולם הפנטזיה, הספר גם מתאר את דיוקנה של משפחה אנושית החווה קשיים ומשברים ואינה חפה מטעויות. עילי למשל, בניגוד לאחותו הגדולה שבהזדמנות הראשונה עזבה את הבית והלכה אחר חלומה, לא היטיב למצוא את דרכו, התקשה להתנתק מבית ילדותו והעדיף להישאר בקרבת הוריו. שלום המשפחה היה בעיניו הדבר החשוב ביותר ובכל צעד שעשה חשב על הוריו ושם אותם בראש מעייניו.

שורה תחתונה: איפה גברת לילנבלום כשהיה צריך אותה בחום יולי-אוגוסט? 

333 עמודים
עורכת הספר: עלמה כהן ורדי
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...