יום שלישי, 19 בספטמבר 2023

החיים הם רומן

החיים הם רומן / גיום מוסו


תכירו את פלורה קונוואי, סופרת אשר לפני חצי שנה, קארי, בתה בת ה-3 נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה. ביום ההיעלמות, פלורה אשר גידלה את בתה לבדה, אספה את קארי מהגן והשתיים הגיעו לביתן. כששיחקו זמן קצר לאחר מכן במחבואים קארי הקטנה רצה להסתתר וזו הייתה הפעם האחרונה שבה פלורה ראתה אותה.

באותה העת ביבשת אחרת הסופר רומאן אוזורסקי עובר תקופה קשה וסבוכה בחייו. אשתו עזבה אותו והיא מרחיקה ממנו גם את בנם המשותף, תיאו. עבור רומאן, תיאו הוא הדבר הכי חשוב בחייו והוא מתקשה לדמיין מציאות שבה תיאו לא יהיה חלק ממנה. מסיבה כלשהי גורלה של פלורה נמצא בידיו של רומאן.

השאלה הגדולה היא מדוע? איך פלורה ורומאן מכירים? מה משותף ביניהם מלבד היותם סופרים? ומה עתיד להתרחש בחייהם? את כל התשובות תמצאו בספר מלא התפניות: "החיים הם רומן"!

אני מאוד אוהבת את כתיבתו הממגנטת והקולחת של גיום מוסו ולכן, מרגע שהתחלתי בקריאת הספר לא הנחתי אותו מהיד עד לסיומו. אמנם הוא היה בעיני הרבה פחות מותח מספרים אחרים של הסופר ונושא העל טבעי שבו הוא די דומיננטי ולעיתים מצליח לבלבל. אבל העלילה הייתה מאוד מקורית ומסקרנת ושמרה על עניין לכל אורכה.

כמו שקורה בכל ספריו של מוסו, גם הפעם כל פרק נפתח בציטוט נבחר מפי אישיות מפורסמת. העלילה מועברת בעיקר מנקודות המבט של פלורה ושל רומאן ומסופרת בגוף ראשון. הספר מחולק לשלושה חלקים כשבכל תחילת חלק מופיע איור הפותח אותו, דבר שלא חושבת שנתקלתי בו בספריו האחרים של מוסו. אין ספק שמדובר בסופר בעל דמיון מפותח שמצליח להפתיע בעלילותיו הבלתי שגרתיות בכל פעם מחדש.

שורה תחתונה: הדמיון של גיום מוסו פרוע שחבל על הזמן ואת זאת הוא שב ומוכיח ב"החיים הם רומן"! 

189 עמודים
מצרפתית: שי סנדיק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...