יום רביעי, 25 באוקטובר 2023

כתב היד הלא גמור

כתב היד הלא גמור / פרנק תילייה


השנה רק התחילה וכבר מצאתי ספר כלבבי שהוא לא פחות ממעולה! מדובר בספר מתח משובח שמציב רף גבוה לז'אנר ספרי המתח. נהניתי מכל פרק ומכל התפתחות. אוהבי ספרי המתח הולכים ליהנות ממנו ובגדול.

עלילת הספר מתרחשת בצרפת ומתמקדת במשפחת מורגן המונה שלוש נפשות: ליאן מורגן, בעלה ז'וליאן ובתם, שרה בת ה-17. החיים שלהם התפרקו כשבערב אחד שרה אשר יצאה לריצה באזור מעולם לא שבה הביתה. מאז חלפו להם 4 שנים ושרה עדיין נעדרת. החשוד בחטיפתה ורציחתה נתפס אבל סרב למסור את מיקום הגופה. מלבד שרה, אותו אסיר הואשם ברציחתן של 8 צעירות נוספות. מאחר וגופתה של שרה לא נמצאה, ז'וליאן הקדיש כל דקה מזמנו בחיפוש אחר קצה חוט אודות בתו הנעדרת. בניגוד לליאן, ז'וליאן סרב לקבל את העובדה ששרה כבר אינה בין החיים.

אחרי הטרגדיה שפקדה אותם, ליאן שהינה סופרת הכותבת ספרי מתח תחת שם בדוי, עברה לפריז ועבדה על ספרה החדש. בזמן שספרה יוצא לאור, היא מתבשרת כי בעלה הותקף ומאושפז בבית החולים. היא שבה לבית שבו פעם הייתה מאושרת ומגלה כי ז'וליאן איבד את זכרונו. הבעיה היא שלפני התקיפה היה לז'וליאן משהו חשוב לספר לה בנוגע לשרה וכעת היא נותרה עם סימני שאלה ואי ודאות. ליאן מחליטה לחקור בעצמה מה בעלה גילה ומי תקף אותו ומדוע.

באותה העת קילומטרים רבים מבית משפחת מורגן, צעיר מנסה להתחמק ממחסום משטרתי ומוצא את מותו בתאונה קטלנית. המשטרה שהגיעה לזירה מנסה לגלות את זהות הנהג, אבל אז מתרחשת תפנית בזירה כשבתא המטען אותרה גופה מבותרת באכזריות בלתי נתפסת. השוטרים מתחילים בחקירתם בכדי לפענח למי שייכת הגופה ששייכת לצעירה שלפי המראות הקשים עד מאוד חוותה גהינום עלי אדמות לפני מותה. 

אחד מהשוטרים שלוקח חלק בחקירה הוא ויק, שוטר בעל זיכרון פנומנלי שמוחו אוגר ים של זיכרונות, את החשובים והקריטיים ולצערו גם את אלה שפחות. בזכות הזיכרון הבלתי רגיל שלו, ויק מצליח להבחין בדברים שחוקרים אחרים לא שמים לב אליהם. הוא מזדעזע מהכיוון שאליו החקירה פונה ונחוש לפענח את אחד התיקים המחרידים שנתקל בהם.

איך שני הסיפורים נשזרים זה בזה? מה עלה בגורלה של שרה ומי אחראי לכל המעשים המחרידים ומדוע? את כל התשובות תמצאו במותחן המושלם: "כתב היד הלא גמור"!

ואוו איזה ספר! בטח כבר הבנתם כמה שאהבתי את הספר הזה לאור הפתיח של הסקירה, אבל חשוב לי להדגיש עד כמה שנהניתי מהספר שהיה בעיני סוחף, מותח, קצבי ומהפנט לכל אורכו. הפרקים קצרים וקולחים, התרגום משובח, הגופן הגדול של הכתב הפך את הקריאה לנוחה יותר והעלילה הייתה גדושה בהתפתחויות ותפניות מפתיעות שנהניתי מאוד מחשיפתן. יש בסיפור אכזריות רבה, תיאורים בכלל לא פשוטים של ביתור גופות והשחתה. אבל אם תתגברו על הקושי שבקריאתם, צפויה לכם חוויית קריאה מופלאה ומתגמלת. 

הדמויות בספר היו מרתקות באישיותן המורכבת. אהבתי את דמותה של ליאן ואת החוזקות שגילתה ברגעים מכוננים. היה גם הרבה מסתורין סביב דמותה, מה שהפך את סיפורה ליותר מסקרן. גם אהבתי את דמותו של ויק, החוקר המסור שעבד ללא לאות, גילה רגישות רבה למקרים שהוא חקר והקדיש את כל כולו לעבודתו. לגבי סיום הספר, לא אכתוב לכם מה דעתי עליו. משאירה לכם את העונג לקרוא את כולו ולהביע דעה. קריאה מהנה! 

399 עמודים
מצרפתית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...