יום שלישי, 31 באוקטובר 2023

תפוחים לעולם לא נופלים

תפוחים לעולם לא נופלים / ליאן מוריארטי


תכירו את משפחת דלייני. הם מוכרים באזורם בזכות מועדון הטניס המפורסם שלהם אותו ניהלו בהצלחה במשך שנים. לאחרונה הזוג ג'וי וסטן דלייני החליטו למכור את העסק המשפחתי ולצאת לפנסיה, החלטה שדי שיבשה את שגרת חייהם ויצרה עודף זמן פנוי לשניהם. לזוג יש ארבעה ילדים בוגרים, שני בנים ושתי בנות וג'וי רק מחכה ליום שבו תתבשר שהיא עומדת להפוך לסבתא לראשונה, אם כי נראה שהמציאות רוצה אחרת.

משפחת דלייני הפכה לנושא שיחה בציבור והפעם לא בזכות כל הקשור לטניס אלא בעקבות היעלמותה של ג'וי דלייני. היא נעלמה בולנטיין האחרון ואף אחד לא יודע היכן היא. המשטרה נכנסת לתמונה, הילדים מתחילים לדאוג ככל שנוקפות השעות, הבעל חסר אונים, אבל הוא הופך לחשוד העיקרי בהיעלמותה.

בשנה שעברה הגיעה אל מפתן דלתם של הזוג דלייני צעירה זרה העונה לשם סוואנה. סוואנה סיפרה כי היא הוכתה על ידי בן זוגה וג'וי דלייני שריחמה על הצעירה השברירית קיבלה אותה לביתה, למורת רוחם של ילדיה שלא היו מרוצים מהופעתה הבלתי צפויה של זרה גמורה בחייהם של הוריהם. כעת, עם היעלמותה של ג'וי נשאלת השאלה האם יש קשר בין הגעתה של סוואנה להיעלמות? 

בזמן החקירה ואיסוף הראיות נחשפים סודות משפחתיים, שקרים ומזימות. לכל אחד מארבעת הילדים לבית דלייני יש את נקודת המבט שלו על האירועים האחרונים בחיי המשפחה. יש מי שמאמין בחפות האבא, יש מי שכבר לא יודע למה להאמין. ואם תשאלו את השוטרת כריסטינה חורי, היא מבחינתה כבר מתייצבת לעצור את הבעל באשמת רצח אשתו.

מה קרה לג'וי דלייני? האם סטן אשם במתרחש? ומה הסיפור של סוואנה? את כל התשובות תמצאו בספר "תפוחים לעולם לא נופלים"!

הספר היה מעניין וקולח. הוא התחיל לאט ועל אש קטנה אך ככל שהעלילה התפתחה, כך הסיפור צבר תאוצה והפך ליותר ויותר מעניין ומסקרן. אני מאוד אוהבת את כתיבתה הנפלאה והסוחפת של ליאן מוריארטי. היא תמיד מצליחה להפתיע בספריה עם התפתחויות מרתקות ודמויות אנושיות. הספר נוגע בכל כך הרבה נושאים מהחיים. הוא מדבר על סודות משפחתיים, משברים, חרדות והפרעות נפשיות, יחסי הורים וילדים, וישנה אפילו התייחסות למגפת הקורונה ולהשפעותיה על הסביבה. אני נהניתי להכיר את משפחת דלייני ואהבתי את הסיום עם הטאצ' המיוחד של מוריארטי.

475 עמודים
מאנגלית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...