יום חמישי, 5 באוקטובר 2023

אחותי והים

אחותי והים / דונטלה די פייטרנטוניו


אם קראתם ואהבתם את "אמא של הים", תשמחו לגלות כי הספר הזה מתחקה אחר שתיים מן הדמויות המרכזיות שבספר האחר. לא מדובר בהמשך רציף אלא בתקופה שונה בחיי הדמויות. אני ממליצה לקרוא גם את הספר הראשון בכדי להבין את הדינמיקה בין בני המשפחה. העלילה מתמקדת בחייה של אישה אשר כמו בספר הקודם, גם הפעם שמה אינו ידוע לקוראים לכל אורך העלילה. אותה אישה היא אחותה של אדריאנה הצעירה ממנה ב-3 שנים. השתיים מאוד שונות זו מזו באופיין ובדרך החיים שבחרו להן. 

בהווה, האחות מקבלת שיחת טלפון מעיר הולדתה. אותה שיחה בהולה גורמת לה לנטוש את שגרת חייה בבית שהקימה בצרפת ולקחת רכבת למקום שפעם היה לה לבית. במהלך הנסיעה הארוכה הביתה, האחות נזכרת באירועים מן העבר. שנים אחורה, אדריאנה הגיעה לביתה כשהיא מחזיקה בידיה תינוק. מסתבר שאדריאנה הייתה בהריון והאחות כלל לא ידעה על כך. אדריאנה ביקשה מהאחות מחסה בביתה וסיבותיה להגעה החפוזה נחשפות אט-אט. 

האחות גם נזכרת בחיי נישואיה וכל אשר התרחש לאורך השנים. היא גם חושבת על הקשר המרוחק והקר עם הוריה ובעיקר - הקשר עם אדריאנה שלווה בעליות ומורדות אשר השפיעו עליה רבות. השיבה למקום הולדתה מציף אותה במנעד של רגשות והעבר שב להציף את ראשה וליבה. את המשך קורותיהן של שתי האחיות מהספר "אמא של הים" ואת הסיבה לנסיעתה הדחופה של האחות הביתה תוכלו למצוא ברומן המשפחתי: "אחותי והים"! 

הספר היה קצר וקולע. הוא קולח, מדבר על מערכות יחסים וסודות משפחתיים ומציג תמונה אינטימית של משפחה ובה רגעים עצובים ורגעים שמחים. הכתיבה טובה, רגישה ומעניינת, ולמעשה רוב רובו של הסיפור מתייחס לאירועי העבר המועברים באמצעות זיכרונותיה של האחות שכאמור שמה לא נחשף ואילו בעלילת ההווה לא הרבה קורה. לגבי סיום הספר, הרגשתי שהוא לא היה מהודק מספיק ונותרתי עם שאלות שלא זכו למענה והיה ניתן רק לנחש ולשער לגביהן. 

שורה תחתונה: הספר "אחותי והים" מתחקה אחר חייהן של שתי האחיות מהספר "אמא של הים" והים ממשיך לגעוש ולסעור ברקע הרומן המשפחתי הזה, ממש כמו חייהן של הדמויות! 

206 עמודים
מאיטלקית: יעל קריצ'וק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...