יום ראשון, 1 באוקטובר 2023

פגם בתכנון

פגם בתכנון / נייתן אוטס


תכירו את גיל דאגן. הוא נשוי למולי ולשניים שתי בנות. גיל מתגורר בעיירה קטנה בוורמונט ולפרנסתו הוא מרצה לכתיבה יוצרת. כשאחותו, שרון נהרגת יחד עם בעלה בתאונת דרכים קטלנית, בנם בן ה-17, מתיו אשר הפך ליתום עובר למספר חודשים לחזקתם של גיל ומולי עד אשר יתחיל את לימודיו בקולג'. גיל מאוד מודאג מהנוכחות של מתיו בחייהם. בעבר, התרחש אירוע מאוד מטלטל בחייו שגרם לו לנתק את הקשר עם אחותו ומתיו היה מעורב באותו אירוע.

גיל מקווה שאותו מתיו שהכיר בעבר השתנה וכי הוא יוכל לפתוח עם הנער דף חדש. מה גם שסכום הכסף שיופקד בחשבונו עבור כל חודש שמתיו נמצא בביתו, יכול מאוד לעזור לו ולמשפחתו בצמצום חובותיהם. גיל מתחיל לחשוב שמתיו באמת השתנה ואותו מבט זדוני שזכור לו כל כך טוב ממתיו כילד כבר אינו מופיע על פניו של הנער שהוא הפך להיות. אבל אז, מתחילים להתעורר בו ספקות אחרי שמתיו נרשם לקורס כתיבה יוצרת בהנחייתו ומתחיל לכתוב סיפורים מטרידים מאוד.

האם גיל דואג בצדק או אולי הוא בכלל מכניס את עצמו לסרטים לשווא וחשדותיו תלושים מן המציאות? את התשובה לכך תמצאו בספר המצוין: "פגם בתכנון"!

הספר היה ממש מהנה וסוחף ועלילתו המסקרנת שמרה על עניין לכל אורכה. זה מסוג הספרים שקשה להניח מהיד מהרגע שמתחילים בקריאתם. הפרקים קצרים, קולחים ומרתקים, הכתיבה טובה וממגנטת והדמויות מורכבות באישיותן ועל כך לעיתים מצליחות לתעתע בקורא וטבען האמיתי מעורר ספקות ומעלה תהיות תוך כדי הקריאה. העובדה כי מדובר בספר ביכורים מאוד הפתיעה אותי היות והוא כתוב כל כך טוב. 

האם האדם נולד רע? זו אחת השאלות שהספר הנהדר הזה מעלה. הוא גם עוסק בטבע האדם, על רוע, פגיעות, משבר נפשי ומשבר כלכלי. דמותו של גיל מעוררת הזדהות. הוא מאוד אנושי ורחוק משלמות, מתמודד עם פחדיו ועושה את כל שביכולתו בכדי להגן על משפחתו. ככל שהעלילה מתקדמת כך אנו נחשפים לכל אשר עבר עליו לאורך השנים מתקופת ההיכרות שלו עם מולי, דרך המשבר הגדול שחווה ועד ההווה שבו הוא מתמרן בין פחדיו וספקותיו. אהבתי את סיום הספר שהותיר טעם של עוד. אני כבר מחכה לספר הבא של הסופר הכישרוני הזה. 

301 עמודים
מאנגלית: גרשון גירון
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...