יום ראשון, 5 בנובמבר 2023

קרבת דם

קרבת דם / הרלן קובן


אם קראתם את הספר "היער מהיער" בטח תשמחו לדעת כי הרלן קובן חזר עם ספר חדש אשר במרכז עלילתו אנו נחשפים להמשך קורותיו של ויילד, אותו גבר אשר בהיותו ילד אותר לבדו ביער ונראה היה כי העביר את השנים הראשונות של חייו בגפו בלב היער כשהוא חי חיי הישרדות מידי יום ביומו. אותו ילד אשר עם איתורו נשלח למשפחות אומנה, הפך לגבר חסר זהות. הוא לא ידע מאין הגיע ומי היו הוריו. אפילו מועד לידתו אינו ברור. ויילד התרגל לחיי בדידות ולכן, התקשה להסתגל לחיים בקרבת אנשים והיה לו מאוד קשה לבטוח בסובבים אותו.

כעת, עם שובו להרי ראמפו, היכן שהוא התגורר בקפסולה שהקים ביער, הוא מגלה באמצעות אתר לחיפוש קרובים כי קיימת התאמה בינו לבין אדם נוסף. ויילד לא בטוח שהוא מעוניין לגלות פרטים אודות מקורותיו, אבל הסקרנות חזקה מתחושת הרתיעה והוא מחליט ללכת בעקבות הרמזים. ויילד מצליח לאתר את אביו וכן אדם שהוא ככל הנראה בן דודו. אבל משהו אינו כשורה. אותו בן דוד מדרגה שנייה נעלם וויילד לוקח על עצמו את המשימה לגלות מי הוא ומדוע לא ניתן לאתרו.

האם ויילד יצליח סוף סוף לגלות מאין הגיע? תקראו את הספר המצוין הזה ותגלו!

הספר היה מאוד מוצלח בעיני וממש נהניתי מהקריאה בו. ככל שהתקדמה העלילה כך הסיפור צבר תאוצה והפך ליותר מרתק ומותח. הרלן קובן כותב נפלא והתפניות בעלילה הצליחו להפתיע אותי ובגדול. הפרקים קצרים וקולחים ומועברים ברובם בגוף שלישי, מלבד פרקים בודדים שהינם בגוף ראשון וזהותו של הדובר אינה ידועה לנו, דבר היצר סקרנות רבה לקראת הגילויים הצפויים. 

דמותו של ויילד מרתקת במורכבותה. בנוסף לדמותו, אהבתי גם את זו של הסטר, עורכת דין פלילית חריפה וכריזמטית אשר הפכה לחברה קרובה של ויילד והיא נמנית מבין האנשים הבודדים שויילד הצליח לבטוח בהם. הספר מדבר על קשרי משפחה, קידמה, התפתחות הטכנולוגיה על יתרונותיה וחסרונותיה, תהילה ודעת הקהל. ישנה ביקורת על הרשתות החברתיות ועל הכוח העצום שיש בהן שלעיתים יוצר נזק רב. אם קראתם ואהבתם את "הילד מהיער" אתם תהנו מאוד מהספר הקצבי והנהדר הזה אשר בו תמצאו את הרלן קובן במיטבו.

שורה תחתונה: ב"קרבת דם", ויילד אותו "הילד מהיער" שהפך לגבר מתבודד וחסר זהות, מחליט לגלות את שורשיו ולמצוא את קרוביו. 

351 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...