יום חמישי, 14 בדצמבר 2023

הבחורה השחורה האחרת

הבחורה השחורה האחרת / זאקייה דלילה האריס


תכירו את נלה רוג'רס. היא עובדת כבר שנתיים בהוצאת הספרים "וגנר" בתפקיד עוזרת עורכת וחולמת על הקידום המיוחל. נלה היא העובדת השחורה היחידה בחברה. היא בעלת מוטיבציה גבוהה וממש קורעת את עצמה בעבודה, למורת רוחם של בן זוגה וחברתה הטובה שמרגישים היטב את חריצותה ב"וגנר" שבאה על חשבון זמנה המשותף עימם. אבל מסתבר שלא תמיד החריצות משתלמת.

כשל"וגנר" מגיעה עובדת חדשה שחורה, תחילה נלה שמחה שהיא כבר לא השחורה היחידה בחברה. אך, השמחה הופכת למפח נפש כשאותה צעירה בשם הייזל הופכת ל"חביבת המדור" ולוקחת את הפוקוס מנלה. לפתע, נלה מרגישה נטושה ולגמרי מחוץ לעניינים. מצבה בחברה הולך ומחמיר כשהיא מתחילה לקבל פתקים אנונימיים עם מסרים מאיימים הדורשים ממנה לעזוב את "וגנר" לאלתר!

מי אחראי לאותם פתקים אנונימיים ולמה? את התשובה לכך תמצאו בספר מעורר המחשבה: "הבחורה השחורה האחרת"!

זהו ספר ביכורים נהדר שלא יעשה לכם חיים קלים. הוא יאתגר אתכם ויגרום לכם לחשוב ולהרהר בנושאים שבו תוך כדי הקריאה. מודה שלקח לי זמן להבין מי זה מי בסיפור והיתה נגיעה בנושאים שהבקיאות שלי בהם שואפת לאפס כמו סוגי תסרוקות אפרו. כמו כן, ישנם מספר דברים (משניים) שגם אחרי סיום הקריאה אני לא בטוחה שהבנתי עד הסוף. לא מדובר בספר קליל וחסר משקל בתוכנו ובחשיבותו. ההפך הוא הנכון. הספר נוגע בנושאים כבדי משקל כמו גזענות ואפליה.

העלילה הועברה ברובה בגוף שלישי מנקודת המבט של נלה. רק בפרקים ספורים העלילה הועברה בגוף ראשון מפיהן של דמויות אשר זהותן התבררה עם התקדמות העלילה. בשליש האחרון של הספר העלילה צוברת תאוצה והמתח מורגש ביתר שאת - עד הסיום המפתיע. היה מעניין ומסקרן לקרוא על המתרחש במסדרונות של הוצאה לאור. ניכר היטב כי הסופרת בקיאה בתחום ולא בכדי. בגב הספר כתוב כי היא עבדה כעוזרת לעורכת, ממש כמו דמותה של נלה. 

ובחזרה לנלה, דמותה הייתה נפלאה בעיני והיה מאוד קל להזדהות עימה. היא הצטיירה כצעירה מוכשרת, שאפתנית ודעתנית אשר להוטה לקדם את האג'נדה שבה היא מאמינה. יחד עם הצד הלוחמני שבה, נחשף בפנינו גם הצד הפגיע שמושפע מהסביבה ומהחברה שבה אנו חיים. חייבת לומר גם מילה טובה על העטיפה של הספר שכבשה אותי מהרגע הראשון שבו ראיתי אותה. היא מאוד מושכת את העין ויצירתית להפליא באופן כתיבת שמו של הספר. שאפו! 

387 עמודים
תרגום: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...