יום שני, 18 בדצמבר 2023

המסדר

המסדר / דניאל סילבה

גבריאל אלון, ראש "המשרד" הישראלי החליט לקחת חופשה קצרה וטס לאיטליה עם אשתו, קיארה ושני ילדיהם הקטנים. הוא תיכנן קצת אבל האדם מתכנן ואלוהים צוחק. דווקא בשעה שהוא נמצא על אדמת איטליה, האפיפיור נמצא מת. הבעיה היא שמזכירו האישי של האפיפיור, הארכיבישוף לואיג'י דונאטי, לא מאמין כי מדובר במוות כתוצאה מהתקף לב כפי שקבעו. הוא סבור כי האפיפיור נרצח ובשל כך, הוא פונה לגבריאל על מנת שזה יעזור לו לגלות את אשר התרחש. 

גבריאל לא מתלהב מהרעיון להפסיק את חופשתו. אבל כשהוא מגלה שבערב מותו האפיפיור כתב עבורו מכתב אישי שבינתיים נעלם, גבריאל נחוש לגלות מה היו מילותיו האחרונות של האפיפיור עבורו. הוא ודונאטי מתחקים אחר יומו האחרון של האפיפיור המנוח ומגלים כי חייל מהמשמר השוויצרי נעדר. בחיפושים אחריו הם מגלים כי נרקמה מזימה גדולה וסבוכה אשר מספר המעורבים האפשריים בה רק הולך וגדל. אבל זמן החקירה שלהם קצוב בזמן היות והקרדינלים עומדים לבחור אפיפיור חדש. 

בחקירה חוצה הגבולות מתעוררות שאלות רבות משמעות הקשורות לדת הנוצרית ולכל אשר נכתב בברית החדשה אודות מותו של ישו. התשובות לכך מאוד מעניינות את גבריאל היות ויכולה להיות לכך השפעה עצומה עבור העם היהודי. האם גבריאל יצליח לפענח את מקרה מותו של האפיפיור ולעצור את המזימה הנרקמת? את התשובה לכך תמצאו בספר הנהדר: "המסדר"! 

איך אני אוהבת את הספרים של דניאל סילבה! גם הפעם, ממש נהניתי מהספר לכל אורכו ומצאתי את העלילה למרתקת במיוחד, גם אם היה בה הרבה פחת אקשן. כמו כן, הפוקוס לא היה על פעולות טרור וניסיונות הסיכול שלו אלא על התככים במדינת הוותיקן אשר העלו שאלות ותהיות העוסקות בנצרות, בדת ובאמונה ארוכת השנים ועל מזימות פוליטיות באירופה. ואיך לא -  הקשר היהודי גם הוא בסיפור ואין מישהו מתאים יותר מגבריאל אלון בשביל להגיע לחקר האמת.

בסוף הספר בדברי המחבר, סילבה מציין משפט שהוזכר כבר בעמודים הראשונים של הספר: "לעולם אל תשכח שהבלתי נתפס יכול לקרות". המילים הללו גרמו לי להצטמרר ברגע שקראתי אותן. סילבה לא יכול היה לדעת עד כמה שהמילים יהיו רלוונטיות כשלוש שנים לאחר שכתב את ספרו. באותם ימים מה שהעסיק את העולם זו הקורונה וגם העלייה באנטישמיות. מי היה יכול להעלות על הדעת שהמציאות תהפוך לאיומה אף יותר? אני סקרנית לגלות אם ואיך המציאות הישראלית הנוכחית תשפיע על הספר הבא של סילבה.

שורה תחתונה: דניאל סילבה חוזר עם ספר ממגנט, מרתק ומתוחכם העוסק בדת ואמונה, עבר והווה, תככים ומזימות ומאחר וגבריאל אלון בשטח - צפוי גם קצת מתח!

353 עמודים
מאנגלית: ארז אשרוב
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...