יום שני, 25 בדצמבר 2023

בעלות האוב

בעלות האוב / סטייסי הולז

עלילת הספר היא אולי דמיונית אבל היא מבוססת על תקופה היסטורית מרתקת במיוחד שבה התקיים ציד מכשפות. באנגליה של שנת 1612 הועמדו למשפט מכשפות שהורשעו במעשי כישוף ורצח. חלק לא מבוטל מהדמויות בספר הינן אמיתיות, אך הסופרת רקמה סביבן את העלילה הנפלאה שבספר שלפניכם.

פליטווד שאטלוורת' בת ה-17 נשואה לריצ'ארד והשניים מתגוררים באחוזה גדולה. מזה מספר שנים שהזוג ניסה להרחיב את המשפחה אבל גם אחרי שלושה הריונות טרם נולד להם ילד חי. כעת, פליטווד בהריון בפעם הרביעית והיא מאוד חרדה לחיי עוברה ואף לחייה שלה, וזאת בעקבות מכתב שגילתה ובו הרופא הביע פסימיות לגבי סיכויי ההישרדות שלה ושל עוברה.

כשפליטווד פוגשת מיילדת צעירה בשם אליס גריי, היא מרגישה שאליס היא הסיכוי היחיד שלה להצליח וללדת תינוק בריא. אבל אליס נחשדת במעורבות במעשי כישוף. פליטווד שהתחילה לבטוח בצעירה ואף לחבב אותה מאמינה בחפותה, והיא מתכוונת לעשות את כל מה שהיא יכולה על מנת שחפותה של אליס תוכח וחייה ינצלו.

האם תצליח ותציל הן את חיי הצעירה והן את חייה שלה וחיי עוברה? תקראו את הספר הנהדר הזה ותגלו!

אני מאוד אהבתי את הספר והייתי מרותקת לעלילתו המצוינת למן העמוד הראשון ועד לאחרון. זהו ספר ביכורים מוצלח וקריא להפליא שכלל לא הורגש שהוא כזה. הכתיבה טובה וסוחפת ופיסת ההיסטוריה שנשזרה בעלילה הייתה מרתקת במיוחד. לא הכרתי קודם לכן את נושא המכשפות מלנקסטר והוקסמתי מהאווירה התקופתית שממש יכולתי לדמיין מול עיני את התרחשות האירועים. 

העלילה התקופתית המדברת על אמונות תפלות, מועברת בגוף ראשון מנקודת מבטה של פליטווד, דמות מקסימה ושובת לב אשר למרות גילה הצעיר הראתה בגרות רבה, ולמרות שמדובר בזמנים שבהם לנשים לא היו כלל זכויות היא גילתה אומץ לב, תעוזה ונחישות. אחוות הנשים בספר הייתה מרגשת. גם הקשר שנוצר בין פליטווד לבין אליס היה מאוד נוגע ללב. אני מאוד נהניתי ומזמינה גם אתכם להיסחף בסיפור המקסים הזה.

298 עמודים
מאנגלית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...