יום שלישי, 16 בינואר 2024

חנות הספרים של מר ליווינגסטון

חנות הספרים של מר ליווינגסטון / מוניקה גוטיירס

תכירו את אגנס מרטי, ארכיאולוגית צעירה מברצלונה אשר הגיעה ללונדון בחיפוש אחר משרת חלומותיה באחד מהמוזיאונים בעיר. לצערה, על אף עשרות קורות החיים ששלחה היא לא קיבלה כל תשובה חיובית. בעת שיטוטיה ברחובותיה של לונדון, גשם מתחיל לרדת ואגנס מוצאת מפלט מהגשם באחת מסמטאות העיר ונתקלת בחנות ספרים בשם "מונלייט בוקס". אגנס מוקסמת מהחנות ופוגשת בבעליה הנרגן והזעפן, מר ליווינגסטון. 

נראה כי יד הגורל שלחה אותה לחנות הספרים היות ובדיוק הבעלים חיפש עוזרת. זה אמנם לא היה בתוכניותיה, אך, אגנס מחליטה להתחיל לעבוד בחנות הספרים עד שתמצא עבודה במוזיאון. די מהר היא מגלה את קסמה הרב של החנות המיוחדת ואף את קסמם של הסובבים אותה, כמו מר ליווינגסטון שמסתיר בחזותו הזעפנית לב ענק, בת זוגו החייכנית שדחתה את הצעות הנישואים שלו פעם אחר פעם, וילד בודד בן שמונה שמעביר בחנות שעות בנעימים מאחר ואימו עסוקה מידי בשבילו. אגנס גם תפגוש בלקוחות מגוונים ואף משונים ותמצא את עצמה מוקפת באנשים מאירי פנים. 

על כל אשר תחווה הצעירה מברצלונה תוכלו לקרוא בספר הגדוש באהבה לספרים: "חנות הספרים של מר ליווינגסטון"! 

הסופרת מוניקה גוטיירז היא אמנם ילידת ברצלונה, אבל זה מתבטא בספר רק בכך שהדמות של אגנס מגיעה ללונדון מברצלונה. כל הספר מתאר היטב את התרבות האנגלית, בין אם מדובר במנהג המקובל והכה מוכר של שתיית תה ואכילת עוגות ועוגיות, ובין אם מוזכרים מחזאים אנגליים מפורסמים וטקסטים מספרות בריטית שלמען האמת לרוב לא זיהיתי את מקורם. כמו כן, יש בספר הומור בריטי קליל אשר הוסיף לאישיותן ולסגנונן של הדמויות בספר.  

זהו ספר אופטימי ומחמם לב על היופי שבמציאת אושר בדברים הקטנים של החיים. יש בספר סיפור על חברות, שותפות והערכה רבה למילה הכתובה ואיך אפשר בלי - גם סיפור אהבה. במהלך הסיפור ישנם כאמור רפרנסים לסופרים וספרות קלאסית וגם למחזות של שייקספיר. תפאורת הספר הינה חנות ספרים קטנה ומיוחדת עם תצפית נדירה לשמיים. אז תצטיידו בתה אנגלי ועוגיות סקונס טריות ותאפשרו לעצמם להעביר בנעימים מספר שעות בספר מתוק שאוהבי המילה הכתובה ייהנו ממנו.

203 עמודים
תרגום: מיכל שליו
הוצאת הכורסא
שנת הוצאה: 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...