יום ראשון, 28 בינואר 2024

לא היינו פה

לא היינו פה / אנדריאה ברץ

תכירו את אמילי. לא היה לה מזל עם בני הזוג שבחרה לה, אבל היא התברכה בעשור האחרון בחברה טובה בשם קריסטן שתמיד הייתה שם עבורה בכל פעם שהיא נזקקה לאוזן קשבת או לתמיכה רגשית. בשנתיים האחרונות קריסטן עברה להתגורר באוסטרליה הרחוקה ואמילי התגעגעה לחברתה שהייתה עבורה כמו אחות. השתיים קבעו לצאת יחד לחופשה השנתית שלהן וטסו לצ'ילה. אבל אז קורה משהו שמחזיר את אמילי לטראומה שחוותה שנה לפני כן בטיול הקודם שלהן. כמו אז, גם עכשיו, אחת מהן מותקפת על ידי מטייל והערב מסתיים עם גופה שממנה השתיים צריכות להיפטר.

אמילי לא מאמינה שזה קורה לה. הרי רק לאחרונה הצליחה לנהל שגרה מבורכת ולהמשיך בחייה אחרי התקיפה הקשה שחוותה בטיול דאז. היא אפילו הכירה גבר חמוד בשם ארון ויצאה איתו לכמה דייטים מהנים. איך יתכן שגם בטיול הנוכחי מישהו מוטל מת בחדרן? השתיים חוזרות מהטיול ומבטיחות זו לזו לשכוח ממה שהתרחש. אמילי חיה בחרדה מתמדת וחוששת מהרגע שבו המשטרה תדפוק על דלתה ותעצור אותה. בעוד שהיא היסטרית ולא מוצאת מנוח, קריסטין  נמצאת באוסטרליה ומתנהגת בשלווה גמורה כאילו הטיול לצ'ילה היה חופשה חלומית בלי תקלות. 

משהו מתערער בין אמילי וקריסטן ואמילי מחליטה לתפוס קצת מרחק מחברתה הטובה ביותר, אף שזו הייתה לצידה ברגע הקשה ביותר של חייה. אמילי מתחמקת מקריסטן, משוחחת איתה פחות ופחות ומתמקדת בקשר ההולך ונבנה עם ארון. אבל אז, בלי הודעה מוקדמת קריסטן מופיעה אצלה בבית והיא מבהירה לאמילי שאין לה כל כוונה להתרחק ממנה. ההתנהגות המוזרה של קריסטן גורמת לאמילי להטיל ספק בהשתלשלות האירועים שלהן בחו"ל. היא מרגישה שהיא חייבת לדבר עם מישהו על הסוד שרק שתיהן יודעות. אבל קריסטן מבהירה לה שהסוד שלהן חייב להישאר רק ביניהן.

מה בדיוק קרה במהלך הטיולים של אמילי וקריסטן בחו"ל? האם הן יצליחו להותיר את העבר האפל מאחור? את התשובות לכך תמצאו במותחן הפסיכולוגי המשובח: "לא היינו פה"!

איזה ספר נהדר! זהו בדיוק מסוג הספרים שקשה להפסיק את הקריאה בהם לאחר שמתחילים לקרוא. הפרקים היו קצרים וקולחים, והעלילה הייתה מאוד מוצלחת, מרתקת, לעיתים מתעתעת ולרוב מותחת ועם התפתחויות מעניינות שאת חלקן ניחשתי מבעוד מועד ואילו אחרות הצליחו להפתיע אותי ובגדול. העלילה הועברה בגוף ראשון מנקודת מבטה של אמילי. היא וקריסטן היו מאוד שונות זו מזו. האחת שקטה, מרצה, נגררת והססנית והאחרת חדורת מטרה, בעלת ביטחון עצמי ושתלטנית. 

תוך כדי התפתחות העלילה אנו נחשפים לחברות העמוקה שנוצרה ביניהן, לשותפות הגורל, אבל גם לתחושת התלות שחושפת קשר מורכב אשר עלול לעשות יותר רע מאשר טוב. הספר מדבר על טראומות, סודות מהעבר וחברות רעילה שיכולה גם להיות הרסנית. האמת, הספר לא ממש יגרום לכם לרצות לארוז מזוודה בכדי לצאת לטיול לבד מסביב לעולם. מה גם שבמזג אויר שכזה מי בכלל רוצה לצאת מהבית? לכן, אני בהחלט ממליצה לאוהבי המותחנים הפסיכולוגיים להתרווח בבית מול המזגן המחמם עם ספר מהנה ומעולה במיוחד שלא תרצו לעזוב עד שתגיעו לעמוד האחרון שלו. 

345 עמודים
מאנגלית: גליה וורגן
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...