יום רביעי, 31 בינואר 2024

חנינה

חנינה / מאיה וקסלר


תכירו את שירה ביטון, אמא לשלושה ובעלת עסק עוגות מצליח שמצאה את עצמה מאחורי סורג ובריח לתקופה של 15 שנים. לפני ההרשעה, שירה חיה חיים נורמטיביים ושקטים לצד ילדיה הצעירים ובעלה אייל. אבל אז בעקבות אובדן קשה מנשוא, שירה מקבלת החלטה ששולחת אותה הישר לבית הכלא, רחוק מהחיים שהכירה עד כה. החיים בכלא הרחק מבנותיה ומאייל איומים. היא מנסה ללמוד את החוקים החדשים, נאלצת לעבור תהליך שיקום שאולי יביא לה חנינה, ובמהלך התהליך הזה היא חוזרת אחורה בזמן לעברה בחיפוש אחר תשובות בלתי פתורות. 

בזמן ששירה מנסה להתאקלם בחייה החדשים לצד אסירות שונות ומגוונות אשר חלקן הופכות לה את השהייה בכלא לעוד יותר קשה,  אייל נאלץ להתמודד בנוסף לאובדן גם עם החיים הרחק משירה, במציאות שבה הוא מנסה לגדל בכוחות עצמו ובקושי רב את שתי בנותיו הצעירות, וזאת בנוסף לחובה שלו לפרנס לבד את המשפחה. העזרה מגיעה מכיוון לא צפוי, מה שמוכיח את כוחו ועוצמתו של עולם האינטרנט והשפעתה העצומה של קהילה חברתית. 

וכאילו שהטרגדיה שפקדה את המשפחה וכל מה שקרה בעקבותיה לא הספיקו, יש מי שמאיים על שלום הבנות הצעירות לבין משפחת ביטון והן שירה מהכלא והן אייל המתרוצץ בין עבודתו ובנותיו, לא יאפשרו לאף אחד לגעת בבנות שגם ככה חייהן חוו טלטלה קשה. מי בעצם מאיים על הבנות ומדוע? האם שירה תזכה לחנינה? את התשובות לכך תמצאו בספר המצוין: "חנינה"!

הספר היה נהדר בעיני ומאוד מעניין, הוא כתוב היטב ומרתק לכל אורכו. סיפורה של שירה ומשפחתה היה מאוד נוגע ללב ומטלטל בעוצמתו. חוויותיה של שירה מהכלא תוארו באופן מאוד אמין ומשכנע והסיפור לקח אותנו אל עבר שעריו של בית הכלא לנשים, לכל המתרחש בין כתליו, לשגרת ימיהן של האסירות, הדינמיקה בכלא, הרגעים הקשים לצד הרגעים הספורים הנותנים מעט תקווה ואור בלב ליבו של החושך. הספר מדבר על אובדן, על חוסר צדק ועל טלטלות שמשבשות את החיים ללא היכר. אט-אט אנו נחשפים לכל אשר התרחש בבית משפחת ביטון.

שירה נקרעה בין שברון הלב בעקבות האובדן, לבין המציאות החדשה שהביאו עליה מעשיה. ככל שמתקדמת העלילה כך אנו נחשפים ליותר פרטים אודות שירה וכל מה שעבר עליה עוד בשנות ילדותה. לצד סיפורה הסוחף והמעניין של שירה, מסופר גם סיפורו של אייל, אב המשפחה שהופך בבת אחת לאב ואם עבור בנותיו. הוא נאלץ ללמוד לעשות את כל אותם דברים ששירה עשתה עבור בנותיה, ובמקביל הוא גם חי את הקושי שבחיים הרחק מבת זוג אוהבת ותומכת. אהבתי את השינויים שחלו הן בשירה והן באייל שחייהם התהפכו עליהם ובכל זאת התקווה לא עזבה את ליבם. 

537 עמודים
עורכת הספר: תמר ביאליק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...