יום שלישי, 27 בפברואר 2024

רוחות הזעם

רוחות הזעם / אלכס מיכאלידס

תכירו את אליוט צ'ייס, הדמות שמספרת את הסיפור ומשתפת את הקוראים במקרה של רצח שהתרחש על אי יווני מבודד. לא בטוח עד כמה אפשר לסמוך על נקודת מבטו של אליוט על האירועים. הוא לעיתים מסלף את הדברים, משנה את סיפורו, משמיט או מוסיף מידע. לעיתים הדמיון עובד אצלו שעות נוספות, מה שמקשה להבדיל בין מציאות ובדיון. דבר אחד אנחנו כן יודעים לגביו בוודאות. אליוט מאוד אוהב את חברתו, השחקנית לנה פראר. 

לנה הייתה כוכבת קולנוע מפורסמת שפרשה בשיא הקריירה שלה. היא התאלמנה מגבר שהיה מבוגר ממנה בלא מעט שנים, אשר קצת לפני מותו הפתאומי הספיק להעניק לה במתנה אי יווני. לנה נישאה בשנית לגבר שבו התאהבה ומאז הם ביחד, חולקים חיים משותפים יחד עם בנה המתבגר של לנה מנישואיה הראשונים. לנה מזמינה את אליוט להצטרף למשפחתה לחופשה באי שלה. לחופשה גם הוזמנה קייט, שחקנית תיאטרון וחברתה של לנה שהיא גם זו שהכירה לה את בעלה.

הארבעה מגיעים לאי בליווי סוכנת הבית של לנה וגבר מקומי מתבודד שדואג לתחזוקת המקום. סה"כ מדובר בשישה אנשים שמקווים לא להיתקל באחת מרוחות הזעם שתוקפות את האזור ועלולות לשבש את החופשה לגמרי. אבל החופשה משתבשת בלי קשר לרוח ומישהו מהנוכחים על האי נרצח. אליוט עוזר לנו להבין בקצב שלו את אשר התרחש על האי ואת השתלשלות האירועים בימים שלפני היציאה לחופשה וכמובן, בכל אשר התרחש במהלכה שהוביל בסופו של דבר לסיום כה דרמטי וסוער כמו מזג האויר ההפכפך אשר פוקד את האי.

מה קרה על האי? מהי זהות הנרצח? מה אמת ומה שקר בסיפורו של אליוט? תקראו את הספר ותגלו!

אני מאוד אוהבת מותחנים פסיכולוגיים, אם כי לדעתי הספר הרגיש לי יותר דרמה פסיכולוגית ממותחן. ממש שמחתי לגלות שהספר החדש והכל כך טרי של אלכס מיכאלידס, כבר יצא בתרגום לעברית וחיכיתי לקרוא אותו במיוחד מאחר ונהניתי משני ספריו הקודמים. הספר היה קצבי, מתעתע, מתוחכם, מקורי וגדוש בתפניות שהגיעו בקצב מסחרר אחת אחרי השנייה. יש בעלילה לא מעט מזימות, תככים ובגידות ולעיתים האווירה הייתה תיאטרלית למדי שבה הקוראים היו כמעין צופים סמויים בנעשה מאחורי הקלעים. 

דמותו המצוינת והמערערת של אליוט הוסיפה פן מסתורי ולעיתים אף מותח לעלילה, גם בשל אירועים מעברו שהוא חושף טיפין-טיפין וגם מאחר והיה קשה לדעת האם ניתן להאמין למילותיו ולבטוח בכוונותיו. הייתי סקרנית לגלות אילו עוד סודות אליוט עומד לחשוף. נהניתי מהקריאה לכל אורך העלילה ואהבתי את הדמויות המגוונות, את כל הטוויסטים ההתפתחויות הבלתי צפויות שהמשיכו לזרום ממש עד לסיום הנהדר שגרם לי לחייך בשביעות רצון. אם נהניתם מספריו הקודמים של הסופר, אתם הולכים ליהנות מאוד גם מהספר הזה.

312 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...