יום ראשון, 3 במרץ 2024

עטופה בסיליקון

עטופה בסיליקון / רונה חיה מרגלית

תכירו את נטלי. היא עורכת דין מצליחה ואישה כריזמטית בעלת נוכחות וביטחון עצמי. נטלי נשואה לרופא ובמקביל מנהלת קשר רומנטי עם ספורטאי צעיר ומפורסם וגם עם גבר שקיים בחייה אך ורק לשם סיפוק תשוקותיה ורצונותיה. נטלי לא ממהרת לפתוח את ליבה בפני גברים והסיבה לכך טמונה בעברה שהוא מאוד שונה מהאופן שבו היא חיה את ההווה. את בעלה היא אוהבת וגם אם לא תכננה זאת, קשה לה למנוע מליבה להרגיש כשהיא במחיצת הספורטאי שנכנס לחייה לגמרי במקרה.

בעבר, לנטלי קראו ינטל והיא גדלה בבית חרדי, הבכורה מבין אחיותיה אשר אביה היה אדמו"ר חשוב. בעוד ששתיים מאחיותיה הצעירות ממנה נישאו והקימו משפחות, נטלי לא מצאה שידוך והאשימה בכך את צורתה החיצונית שגרמה לה לחוש חסרת ערך וחסרת ביטחון. כשנחשפה לראשונה למחשב ולאינטרנט (אם כי לא ברור איך לא ידעה מה הם מחשב ועכבר בתור סטודנטית למשפטים באוניברסיטה), היא גילתה עולם מרתק וסוחף שגרם לה לחוות תחושות חדשות והוביל אותה לרצות בהרבה יותר מחייה הבודדים. 

על כל השינויים שתעבור ותחווה ינטל עד להפיכתה לנטלי תמצאו בספר: "עטופה בסיליקון"! 

רונה חיה מרגלית ז"ל, מחברת הספר לא זכתה לראות את פרי עטה יוצא לאור. סיון קיש חברתה אשר ערכה את הספר וצבע קולה הורגש היטב בעלילה, הוציאה את הספר לאור בהוצאתה כמחווה לזכרה. הספר כתוב בצורה זורמת וקולחת ומתאר את השינוי המשמעותי שחוותה ינטל/נטלי לאורך השנים, הן באופייה והן בחיצוניותה. נראה כי המחברת הציגה בין דפי הספר את היכרותה ובקיאותה בעולם החרדי ובאמצעות דמותה של נטלי נחשפו הפחדים, הקשיים והלבטים שמולם נאלצת להתמודד צעירה אשר נאבקה למען הגשמת כל מאווייה בנסיבות חייה. 

הצטערתי בשביל ינטל/נטלי אשר החמירה מדי עם עצמה וייחסה משמעות רבה לטעמי למראה החיצוני.  גם רוב רובם של הסובבים אותה לא השכילו לראות את איכויותיה מעבר למראה החיצוני. צרם לי מאוד להיתקל במילים כמו "מפלי השומן שלה", "מראיה השמן והדוחה" ועוד תיאורים בסגנון שהופיעו תכופות בספר. היה צדיק אחד בסדום בדמותו של בעלה הרופא של נטלי שהשכיל לראות את נטלי כפי שהיא באמת ולא רק לפי המעטפת החיצונית שלה. בפרקים האחרונים היו כמה התפתחויות טלנובליות משהו שפחות התחברתי אליהם, אבל בסה"כ מדובר בספר קליל וקריא המשתייך לז'אנר הרומן הרומנטי ועוסק כאמור בדימוי הגוף, בעולם החרדי ובצעירה מוכשרת שמשנה את חייה במאה ושמונים מעלות.  

186 עמודים
עריכה: ביון קיש
מרום הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...