יום ראשון, 25 בפברואר 2024

חיי גירושים

חיי גירושים / דן רדלר

עלילת הספר מתמקדת בסיפורם של דניאל ומריה. הוא - נולד בצרפת למשפחה יהודית, עלה לישראל והשתקע בה. היא - הגיעה מרוסיה בכדי ללמוד בצרפת שבה תכננה להמשיך ולבנות את עתידה. השניים נפגשו לגמרי במקרה בעקבות בלבול בבליינד דייט ואותה טעות הולידה אהבה גדולה בין השניים. דניאל מצליח לשכנע את מריה ללכת בעקבותיו לישראל, וזו מתחילה בחייה החדשים בארץ כשהיא נחושה לא להתגייר ולפעול רק על פי צו ליבה.

הקשר שהתחיל עם המון חלומות ותקוות, חווה משברים עמוקים, עד לרגע הטראגי שבו מריה מוצאת את מותה בתאונת דרכים. יורי, בנם המשותף ששהה עם אימו ברכב בעת התאונה, נפצע וכתוצאה מכך איבד את זיכרונו. דניאל שבאותה התקופה היה בתהליכי גירושים ממריה, קיווה להעלים כל זכר מפרודתו מחייו ומחייו של בנם הצעיר. דניאל מתפרנס מהוראה ובמקביל הוא משחק בתיאטרון קטן.

כשבתיאטרון מתחילים בחזרות להצגה חדשה שדניאל יגלם בה את התפקיד המרכזי, תוכן ההצגה מעורר מרבצם את השדים שדניאל נושא בתוכו. נראה כי יש מי שדורש להציב מראה מול פניו של דניאל ולגרום לו להודות באשמה על מעשים שמהם התנער. וכך, כשמציאות של החיים והבדיון של הצגת התיאטרון מתערבבים זה בזה, דניאל יאלץ להתמודד מול תוצאות מעשיו. 

מה התרחש בין דניאל ומריה? מה קרה ביום התאונה? את התשובות לכך תמצאו בספר המעולה: "חיי גירושים"!

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה מאוד מרתק בעיני ושמר על עניין רב לכל אורכו. הכתיבה הייתה מאוד טובה וקולחת והסיפור היה בעיני מקורי בהתפתחויותיו, בעל עומק, מעורר מחשבה ובהחלט יכול להעלות לדיון פורה נושאים חשובים. הדמויות בספר היו מורכבות באישיותן והיה מעניין להיחשף לנקודות המבט של כל דמות ודמות אודות הנושאים שהועלו בספר. 

הספר מדבר על מערכות יחסים, אלימות במשפחה על שלל סוגיה, מצוקות נפשיות, אשמה ועשיית צדק. ישנה גם התייחסות נרחבת למעמדן בישראל של נשים לא יהודיות שנאלצות להתמודד מול בירוקרטיה רבה בנוגע לזכויותיהן בישראל. אהבתי את האופן המקורי והחכם שבו התפתח הסיפור אשר נעשה בו שימוש בבימת התיאטרון לשם שיקוף מציאות חייו של השחקן הראשי בה. אני ממש התרשמתי לטובה מהספר ולכן ממליצה עליו מאוד. 

384 עמודים
עריכה ספרותית: הגר ינאי
עריכה לשונית: אמירה בנימיני
מנדלי ספרים
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...