יום שלישי, 6 בפברואר 2024

לונדון, חכי לי!

לונדון, חכי לי! / דנה שניידר

תכירו את מור פריאל. היא דוקטורנטית ליחסים בינלאומיים וחוקרת טרור, בת 37, בזוגיות מקרטעת ועם אמא שמודאגת לשלומן של הביציות של בתה. זה לא שמור לא רוצה להפוך לאמא. זה פשוט עוד לא קרה והיא עסוקה כעת עד מעל הראש בהתקדמות בדוקטורט שלה. למרבה שמחתה, פנייתה לאוניברסיטה בלונדון נענית בחיוב ומור אורזת מזוודה וטסה ללונדון, שם היא צפויה להתקדם בתזה שלה וגם להתרגל בכל פעם קצת יותר לקור הלונדוני. זמן לא רב אחרי עזיבתה את ישראל, הקשר הזוגי שלה מסתיים והדבר היחיד שמור חשה הוא הקלה. 

בעת שהותה בלונדון, מור פוגשת במגוון של אנשים מתרבויות ודתות שונות, ביניהם יש את מי שדואגים להוקיע את המדינה שממנה היא באה ולצדד בצד השני בקונפליקט הישראלי-פלסטיני. מור מנסה לחקור את נושא הטרור לעומק מזוויות שונות ומסקרנות. היא פוגשת ביוגב, ישראלי, קיבוצניק לשעבר שחי בלונדון. למרות פער הגילים ביניהם (מור מבוגרת ממנו בכמעט עשור) הם מוצאים שפה משותפת ומעבירים בנעימים את הימים וגם את הלילות.

מור לא רואה עתיד למה שהיא חווה עם יוגב. בעוד שהיא כבר חושבת על להקים משפחה, יוגב חי את החיים בקלילות גמורה. הוא נהנה מ"הכאן ועכשיו" בלי לחשוב על המחר ונראה גם שהוא לא לוקח ברצינות יתרה את מה שנרקם ביניהם. מור מחליטה לזרום עם מה שהחיים מזמנים לה ומאפשרת לעצמה להרגיש. ובמקביל, היא קוראת כל מידע על טרור ומלחמות ומקווה שהתקופה שלה בלונדון תניב פירות. 

את חוויותיה של מור בלונדון ומסקנותיה לגבי הטרור תמצאו בספר הנהדר: "לונדון, חכי לי"! 

מאוד נהניתי מקריאת הספר אשר הכתיבה המצוינת והסוחפת שלו גרמה לי לרצות ולקרוא פרק אחר פרק. הפרקים היו קצרים וקולחים, ואהבתי את השילוב שבין קלילות ורומנטיקה ובין מחקר אוניברסיטאי העוסק בטרור שכל כך לא זר לנו, במיוחד בימים אלה. דווקא בגלל הנגיעה בנושא מצאתי את הספר לרלוונטי יותר מאי פעם. הוא נכתב הרבה לפני הזוועות של ה-7 באוקטובר, כמו כן, ציר הזמן שבו מתרחשת העלילה הוא תחילת שנות ה-2000. על כן, מתקפת הטרור שהודגשה בשל חומרתה הייתה זו של ה-11 בספטמבר. מי היה יכול לתאר לעצמו שאירוע איום ונורא ולא יאמן יתרחש בישראל? 

תפאורת הספר היא כאמור לונדון, עיר גשומה ולרוב קודרת שגרמה לגיבורת הספר, מור, להתגעגע לשמש הישראלית. אבל גם בלונדון הקפואה מור הצליחה למצוא מקור של חום בליבה. אהבתי את הלהט שבה עבדה וחקרה עבור הדוקטורט שלה, את האיתנות שגילתה למרות הרגעים שהרגישה מותקפת בשל היותה ישראלית. כמו כן, אהבתי את הנחישות שלה ללכת אחר אמונותיה, דעותיה ורגשותיה. ספר נפלא שאהבתי מאוד ועל כן ממליצה עליו בחום! 

195 עמודים
עריכה: אורית צמח
אגדה הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2023



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...