יום שלישי, 12 במרץ 2024

הטיסה האחרונה

הטיסה האחרונה / ג'ולי קלארק


תכירו את קלייר. כל מי שמביט בה יכול לחשוב שהיא זכתה בפיס. היא נשואה לבן ממשפחה אמידה ומתוקשרת שנמצא רגע לפני כניסה לפוליטיקה וחיה חיים נוחים ומנצנצים. אבל אל תתנו למראה עיניים להטעות אתכם. בעלה של קלייר הוא נבל אמיתי אשר נהג התאכזר אליה בכל הזדמנות ואף החל להכות אותה כשמשהו לא מצא חן בעיניו. קלייר שספגה את החיים בכלוב הזהב הזה החליטה שזהו, הגיעו מים עד נפש. היא מחליטה לעזוב את בעלה האלים והמתעלל ולהתחיל בחיים חדשים הרחק ממנו. בעזרת חברה היא עמדה להוציא לפועל תוכנית מדוקדקת, אבל ברגע האחרון משהו משתבש וקלייר נאלצת לקבל החלטה במהירות.

תכירו את אווה. החיים היו לה קשים כבר כילדה שנשלחה למנזר מאחר ואמה המכורה לא יכלה לגדל אותה וסבה וסבתה לא הסכימו לקבל עליהם את עול גידולה. אווה חלמה על היום שבו משפחתה תגיע לחפש אחריה אבל היום הזה מעולם לא הגיע. מאז שהוא זכרה את עצמה, היא תמיד הייתה לבדה בעולם. למרות נסיבות חייה אווה נאבקה על מקומה בעולם והצליחה להגיע להישגים, אבל בעת לימודיה בקולג' היא מקבלת החלטה שמאלצת אותה לנשור מלימודיה וזו אינה ההחלטה הכי גרועה שקיבלה. אווה מוצאת את עצמה חיה חיים סבוכים הרחוקים שנות אור מהחיים שקיוותה לחיות. זו הסיבה שהיא מקבלת את ההחלטה המכרעת לעזוב ולהשאיר את העבר הכאוב מאחור. 

שתי הנשים הללו, קלייר ואווה לא מכירות זו את זו אבל הן נפגשות בשדה התעופה כשלכל אחת מהן יעד טיסה שונה. מאחר והמשותף לשתיהן הוא רצונן להיעלם מחייהן הנוכחים מבלי להביט לאחור, הן מסכימות להחליף את כרטיסי הטיסה ביניהן, את חפציהן, מסמכיהן ובגדיהן ולטוס זו ליעדה של זו. ההחלטה הזו רחוקה מלהניב את התוצאות הרצויות וכל אחת מהן תגלה עד כמה. 

הספר היה נהדר בעיני. זהו ספר מתח חכם ומתוחכם המדבר על פגיעות, אלימות, החלטות שגויות, אבל גם על העצמה ואחוות נשים. אחרי שקראתי את "השקרים שאני מספרת" ומאוד נהניתי ממנו, ידעתי שאני צריכה לקרוא גם את הספר הקודם של הסופרת שתורגם לעברית ואני שמחה שקראתי אותו היות והוא היה לא פחות מוצלח מספרה האחרון. הכתיבה טובה, ממגנטת וסוחפת וככל שהעלילה מתקדמת כך המתח צובר תאוצה. למעשה, המתח נמשך ממש עד לסיום שבו עד אחרונת התשובות נענית, מה שהופך את הסיפור למהודק ובלי קצוות פתוחים. 

העלילה מועברת בשני קולות. קולה של קלייר המועבר בגוף ראשון וקולה של אווה המועבר בגוף שלישי. אט-אט במקביל להתפתחויות בעלילת ההווה, אנו מתוודעים לקורותיהן של קלייר ואווה בעברן. שני הסיפורים היו מרתקים, כל סיפור בדרכו. אהבתי את דמותה של קלייר שלמרות כל אשר עברה וחוותה גילתה אומץ לב ונחישות. אהבתי גם את דמותה של אווה שלמרות שהייתה די שנויה במחלוקת היא גם עוררה אמפטיה בשל בדידותה הרבה. אהבתי את החברות שהתפתחה בינה לבין שכנתה, ליז שהוכיחה שעדיין קיימות גם חברות אמת. אם אתם מחפשים ספר מתח עם ערך מוסף אל תפספסו את "הטיסה האחרונה"! 

326 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...