יום רביעי, 6 במרץ 2024

המדריך לעלמה רודפת הממון

המדריך לעלמה רודפת הממון / סופי אירווין

תכירו את קיטי טלבוט. היא עמדה להינשא לגבר עשיר בשביל להצליח לשלם את חובות משפחתה. אמה נפטרה וזמן קצר אחריה גם אביה שהותיר אחריו חובות הימורים עצומים שאם לא יכוסו יגרמו לקיטי ואחיותיה הצעירות להיוותר בלי קורת גג. בתור האחות הגדולה, קיטי החליטה לעשות את כל מה שביכולתה על מנת שארבע אחיותיה לא יחוו מחסור, גם אם זה אומר להתחתן בשביל הכדאיות הכספית בלבד. הבעיה היא שארוסה עוזב אותה וקיטי שוב נואשת ועל כן מנסה למצוא ארוס חדש עם ארנק שמן. 

וזה מביא אותה הישר ללונדון אשר בה עונת הנשפים בפתח ואיפה עוד תמצא גבר אמיד אם לא בנשף ראוותני עם כל המי ומי? מצוידת בססילי, אחותה הצעירה ובעודף חוצפה, קיטי מחפשת את הגבר שיוציא אותה ממצב הביש שאליו נקלעה משפחתה. בעזרתה של חברה של אימה המתגוררת בלונדון, קיטי מתחילה במסע ה"ציד" ואפילו מוצאת מועמד מושלם וחביב והכי חשוב, עם ממון רב. נראה כי תוכניתה מתקדמת בהצלחה, עד שהלורד רדקליף, אחיו הגדול של המועמד נכנס לתמונה ומאיים לסכל לה את התוכניות. 

האם קיטי תצליח להשיג את הממון שיאפשר לה לשלם את חובות המשפחה? מה מצפה לה בלונדון בחברתם של אנשי החברה הגבוהה? את התשובות לכך תמצאו בספר המהנה: "המדריך לעלמה רודפת הממון"! 

הספר היה ממש מהנה וקליל. אמנם ההתחלה לא תפסה אותי ישר אבל אחרי מספר פרקים העלילה צברה תאוצה ונשאבתי לסיפור. מאוד אהבתי את דמותה של קיטי הדי שנויה במחלוקת. מצד אחד, היא התגלתה כצעירה חצופה, נועזת, תככנית ומחושבת שיצאה ללונדון למעין מסע "ציד" אחר ארוס שיצליח לכסות את החובות של משפחתה. ומצד שני, בראש מעיניה היו ארבע אחיותיה הצעירות ממנה וכל מה שהעסיק אותה הוא איך לאפשר להן לקיים חיים שלווים ובטוחים. פתאום, העובדה הזו הופכת את היותה חדורת מטרה ליותר נסלחת. על אף אופן הפעולה שלה, קשה שלא להישבות בקסמה ולהתרשם מהמהלכים הכל כך לא קונבנציונליים שבהם נקטה למען מטרה נוגעת ללב. 

אהבתי את האוירה הלונדונית על אף היותה קודרת, הן במזג האויר שבה והן בחלק מאנשיה השחצנים. התפאורה התקופתית הייתה מתוארת היטב ותוך כדי הקריאה יכולתי בקלות לדמיין את מקומות ההתרחשות ואת הדמויות הפועלות. נכון שהיה אפשר בקלות לנחש באיזה אופן תתפתח העלילה, אבל הדרך שבה הכול קרה הייתה קסומה במיוחד וגם רומנטית המון למרות שמדובר ברודפת ממון. אם אתם אוהבים את סדרת הספרים של ברידג'רטון ונהניתם כמוני מ"סופי הגדולה", אתם גם הולכים להתאהב בקיטי - כמה תככנית, ככה נהדרת!

310 עמודים
מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...