יום שישי, 15 במרץ 2024

תחנת דמשק

תחנת דמשק / דיוויד מקלוסקי

תתארו לעצמכם את זירת ההתרחשות ההבאה... כאוס, הפגנות, סוכני מודיעין, אש, טילים, תקיפות ועימותים. אווירת מלחמה של ממש. נשמע מוכר, לא? בימים אלה ישראל בהחלט נמצאת בזירת התרחשות דומה. עלילת הספר שלפניכם מתרחשת אף היא במזרח התיכון ודווקא ממש קרוב - בסוריה, אצל שכנתנו הכלל לא יקרה. 

סאם ג'וזף הוא סוכן שטח של ה-סי-איי-איי. מתוקף תפקידו הוא כבר שהה בעבר במזרח התיכון וכעת, מוטלת עליו משימה חדשה ומאתגרת - לגייס לארגון צעירה בשם מרים חדד, אזרחית סורית שעובדת כפקידה בארמון הנשיאות של אסד.

מרים משתייכת למשפחה נוצרית. בת דודתה האהובה מתנגדת למשטר של אסד ויוצאת בגלוי נגד השלטון, מה שמציב אותה ברשימה השחורה של אנשי המליציה. מרים דואגת לבת דודתה וחוששת לחייה. בפריז, מרים פוגשת בסאם ונשבית בקסמו. גם סאם לא מצליח להישאר אדיש לכריזמה של מי שהופכת למגויסת הטרייה שלו.

השניים מגיעים לדמשק ומוצאים את עצמם בלב הסערה. מצד אחד, בירת סוריה הפכה לזירת קרב רוויית סכנות ואתגרים, ומצד שני,  הרגשות שלהם זה לזה רק הולכים וגדלים, בהתאם לגודל הסכנה שאליה הם נחשפים. ברגע האמת, השניים יצטרכו להחליט האם ללכת על פי עקרונותיהם או אחרי ליבם.

מדובר במותחן ריגול, קצבי, תזזיתי ומרתק שהינו מאוד אקטואלי, במיוחד בימים אלה. כשם שלפעמים אנו שומעים בחדשות על תקיפות של שגרירויות ארה"ב במזרח התיכון, כך בספר אנו מתוודעים לנקודת מבט אמריקאית וסורית על מאבקי הכוחות בין ארה"ב וסוריה ועל העימותים בין שלטונו של אסד לבין המורדים ומתנגדי השלטון. ואיך אפשר שלא להזכיר את אכזריותו של אסד כלפי עמו שלו.

הדמויות בספר היה מעניינות ומגוונות. אהבתי את הבוסית הזעופה של סאם שמצאתי משהו כובש באופייה הנוקשה. גם הדמויות הראשיות היו מוצלחות, אם כי בלתי אפשרי עבורי לומר שחיבבתי את מרים מאחר והיא ראתה בציונים אויבים ואף הייתה צינית משהו בכך שהחליטה ללמוד קרב מגע אצל ישראלי. מה שנקרא, ללמוד מהאויב. אבל כן הערכתי את מסירותה לבת דודתה ואת אומץ ליבה.

הספר שמר על עניין כמעט לכל אורכו (מלבד ירידת מתח קלה וזמנית ביותר איפשהו באמצע) ויש לציין שהוא היה די ארוך, גם אם זה לא ממש הורגש והקריאה מאוד זרמה לי. לצד עלילת הריגול שתוארה בצורה חיה ודינמית, הייתה גם הפוגה מסצנות מותחן הפעולה שבאה לידי ביטוי בסיפור האהבה האסורה בין סאם ומרים. אני מאוד נהניתי מהספר וממליצה עליו בחום לכל אוהבי מותחני הריגול. 

507 עמודים
מאנגלית: דנית בן קיקי
דני ספרים הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...