יום שני, 18 במרץ 2024

אל תאמינו

אל תאמינו / צ'רלי דונלי

תכירו את סידני ראיין. בשנים האחרונות היא הצליחה לגרום לזיכויים של שלושה אנשים שהורשעו ברצח, וזאת בזכות סדרת תוכניות דוקומנטריות שחשפו ליקויים בראיות ובאופן התנהלות החקירות. מאז, אסירים רבים כותבים אליה ומתחננים לעזרתה להוכיח את חפותם. לסידני ברור שברוב המקרים מדובר בתואנות שווא של רוצחים, אבל יש מקרה שהיא מחליטה לבדוק אותו לעומק והוא של אישה בשם גרייס סיבולד אותה היא הכירה בעבר. 

גרייס הורשעה לפני עשור ברצח בן זוגה. ביום הרצח, גרייס, בן הזוג, משפחתה וחבריה שהו בסנט לוסיה שבאיים הקרביים לרגל חתונתם של זוג חברים. כשהתגלתה הגופה, המשטרה פתחה בחקירה והייתה להוטה לסיים אותה בהקדם, על מנת שהאי שהתפרנס מתיירות לא יפגע. ההוכחות הצביעו על גרייס וזו הורשעה ונשלחה למאסר עד סוף ימיה. כעת, סידני חוקרת לעומק את אותו רצח ומתחילה בצילומי התוכנית "הנערה משוגר ביץ''" אשר בוחן את האמת בנוגע לגרייס. 

התוכנית המשודרת בכל שישי בערב זוכה להצלחה מסחררת, סידני וצוותה מצליחים למצוא הוכחה אחר הוכחה אודות הליקויים שנעשו באותה חקירה דאז. דעת הקהל לגבי גרייס משתנה ב-180 מעלות וסידני הופכת לכוכבת הערוץ. בזמן שפרקי התוכנית מתקדמים והרייטינג רק הולך וגדל, סידני מקבלת מכתב משוטר בגמלאות שמעמיד בסימן שאלה את חלק מהחשיפות שלה בתוכנית. סידני נקרעת בין הלחץ מצד הערוץ אשר להוט להגיע לפרק הסיום שבו גרייס תוכרז כחפה מפשע, לבין רצונה להוציא את כל האמת לאור. 

מה השוטר בגמלאות כתב לסידני ומה סידני תעשה בעקבות מילותיו? תקראו את הספר המצוין הזה ותגלו! 

איזה ספר מעולה! כבר מזמן רציתי לקרוא את הספר הזה ואני שמחה שסוף סוף החלטתי לקרוא אותו. זה מסוג הספרים שמרגע שמתחילים לקרוא בהם קשה להפסיק. הפרקים קצרים, קולחים, מרתקים וקצביים והמתח בעלילה רק הלך וגדל ככל שהסיפור התפתח. העלילה נעה בין חקירותיה של סידני וצוותה עבור התוכנית הדוקומנטרית שלה והצגת התוכנית הדוקומנטרית כפי ששודרה לצופים, לבין פלאשבקים לעבר לתקופה שבה גרייס נעצרה. חייבת לציין שהיו לי ניחושים לגבי הסוף, אבל תוך כדי הקריאה שיניתי את דעתי שוב ושוב. אם כי, החשד הראשוני שלי היה הנכון. אני אוהבת ספרים שמצליחים לשחק בראש של הקורא ולגרום לו לשנות את דעתו פעם אחר פעם והספר הזה כאמור עשה את זה ובגדול!

שורה תחתונה: חובבי ספרי מתח? אל תפספסו את "אל תאמינו"! פשוט DON'T!

336 עמודים
מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2019



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...