יום ראשון, 24 במרץ 2024

אולי זה יכאב

אולי זה יכאב / סטפני רובל

תכירו את קיט. היא תמיד הרגישה שהיא לא חיה את החיים כפי שהיא רוצה. מאז ומתמיד קיט הייתה חלשת אופי שנכנעה לרצון הסובבים אותה ולא הייתה נחרצת בדעותיה ורצונותיה. אחרי שאמה מתה, קיט קיבלה את ההחלטה לעשות שינוי משמעותי בחייה ועל כן נרשמה לסדנת וויזווד שהתקיימה על אי מבודד שאמורה להתקיים לתקופה של חצי שנה ובה תוכל ללמוד כיצד להתגבר על הפחדים וגם תקבל את הכלים בכדי לשוב לחייה בכוחות מחודשים. 

נטלי, אחותה של קיט הזדעזעה מהחלטתה הנמהרת של אחותה הקטנה, וכשחולפת חצי שנה ואחותה לא יוצרת קשר, נטלי מחליטה להגיע לוויזווד ולברר מה קורה עם קיט. למעשה, מה שהביא אותה בראש ובראשונה לאי המסתורי הוא מכתב מוויזווד שבו מבהירים לנטלי שכדאי לה להגיע לאי לפגוש באחותה ולספר לה את סודה הגדול, כי אחרת היא תגלה על אודותיו ממקור אחר. נטלי המזועזעת לא התלבטה הרבה ושמה פעמיה לאי המבודד. האם תצליח למצוא את אחותה ולהוציא אותה מוויזווד?

ובמקום אחר ובזמן אחר, ילדה צעירה נאלצת לגדול לצד אב שתלטן וסדיסט המתעלל נפשית ומתעמר בה ובאחותה הגדולה באמצעות חקיקת חוקים נוקשים ועונשים מתישים לבנותיו הצעירות בעודו טוען כי דרך חינוך זו תועיל להן רבות בעתיד. שתי האחיות גדלות בבית מאוד לא נורמטיבי שבו האב עושה כרצונו והאם שומרת את שתיקה ולא עושה דבר בכדי לשנות את המצב האיום. שתי העלילות הללו יגיעו לנקודת הסתעפות שבה התמונה תתבהר או תתערפל, תלוי איך מסתכלים על זה. 

מדובר במותחן פסיכולוגי עם עלילה קולחת ומתעתעת העוסק בפחדים של אנשים אשר מאפשרים לפחד להשתלט על חייהם. הפחד לעיתים מונע מהם לגשת לדברים ולמעשה מכתיב את חייהם. כך שאין זה פלא שלדמויות בספר קוסם הרעיון להתגבר על הפחדים ולשם שינוי להצליח לחיות בלעדיהם. השאלה היא באיזה מחיר? האם בכלל ניתן לחיות בלי תחושת הפחד? זה משהו בר ביצוע? הדמויות בספר עומדות לגלות את זה ולא תמיד בדרך הקלה. 

העלילה מועברת באמצעות מספר נקודות מבט אשר לא מיד ידועות לנו זהותן של הדמויות המספרות. כך, שההתחלה מעט מבלבלת וככל שהסיפור מתקדם כך התמונה מתבהרת. העלילה אפופת מסתורין, דרמטית מאוד ואף מטרידה וגדושה בדמויות מורכבות ואפלות משהו שקשה מאוד לנחש את דרכי הפעולה שבהן יבחרו לנקוט. קיימת דמות אחת שנהניתי ממורכבותה במיוחד, אבל אמנע מלהרחיב לגביה בשביל לא לכתוב ספויילר. כמו בספרה הקודם "התיקון של רוז", גם בספר הזה הסופרת כותבת על קשר סבוך ומאוד לא קונבנציונאלי בין הורים וילדיהם.   

442 עמודים
מאנגלית: נעה בן פורת
הוצאת אריה ניר ומודן 
שנת הוצאה: 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...