יום חמישי, 28 במרץ 2024

הנאשמות

הנאשמות / סטיב קוואנו

הסופר של "המושבעים" חוזר עם ספר חדש ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו. אני מודה, טרם קראתי את "המושבעים", אבל אני מתכוונת לקרוא אותו בקרוב כי עפתי על "הנאשמות". למעשה, אין בו משהו שלא אהבתי. בעיני הוא היה מושלם.

במרכז העלילה מתנהל משפט על רצח. הקורבן הוא פרנק אוולינו, אישיות מוכרת, בין היתר בשל כיהונו בעבר כראש העיר של ניו יורק. אוולינו נרצח בברוטליות רבה והחשודות במעשה האכזרי הן שתי הבנות שלו: סופיה ואלכסנדרה. סופיה היא שברירית עם המון בעיות ואלכסנדרה היא עוצמתית ומלאת כריזמה ונוכחות. שתיהן נכחו בבית בעת הרצח ושתיהן כמעט במקביל התקשרו למוקד החירום להזעיק עזרה כשכל אחת מהן מאשימה את אחותה ברצח.

אדי פלין, עו"ד ממולח שמכיר היטב את עולם המשפט וגם את עולם הפשע, מחליט לייצג את סופיה אוולינו כשהוא משוכנע בחפותה ומתכוון לעשות את הכל בשביל לשכנע את המושבעים בחפותה. קייט ברוקס, עו"ד מתחילה אך נחושה, מייצגת את אלכסנדרה אוולינו כשהיא מאמינה בחפותה ומתכוונת לשכנע בכך את המושבעים. לשתי האחיות לא חסרים מניעים לרצח. הירושה של פרנק היא עצומה וזו שתזוכה מאשמה, אם זה יקרה, תגרוף את כל הקופה.

התובע במשפטן של האחיות מתכוון להכניס מאחורי סורג ובריח את מי שאחראי/ם לרצח המזעזע. לא ממש משנה לו מי מבין האחיות היא הרוצחת. כל מי שיורשע יתקבל בברכה ואם זה יהיה שתי האחיות, מה טוב. שתיים במחיר אחד. עכשיו הכל תלוי במושבעים ולמסקנות שאליהם הם יגיעו לאור הראיות, העדויות והשתלשלות האירועים במהלך המשפט המטלטל. 

אז איזו מהבנות רצחה את אביה ולמה? תקראו את הספר ותגלו!

איזה ספר מעולה! ממש נהניתי מקריאתו והייתי מרותקת לעלילה הקצבית והסוחפת מתחילתה ועד סופה. אהבתי את זה ששום דבר לא היה ודאי בסיפור וחיכיתי בקוצר רוח לכל התפתחות ותפנית בעלילה ואלו הגיעו ולא הכזיבו בשום שלב. העלילה הועברה באמצעות שלוש נקודות מבט. הראשונה היא של אדי שסופרה בגוף ראשון, השנייה היא של קייט שסופרה בגוף שלישי והשלישית והמאוד לא חביבה - של הרוצחת שזהותה לא ידועה לנו ולכן היא נקראת בפשטות "היא" ומסופרת בגוף שלישי. המעבר בין נקודות המבט הללו הוסיף רבות לעלילה והפך את חוויית הקריאה למרתקת במיוחד. 

נהניתי במיוחד מהספקות ומההתחבטויות שהתעוררו אצלי לגבי זהות הרוצחת שברוב רובו של הספר ההימור שלי היה 50-50, דבר ששעשע אותי כי חצי דקה אחרי שחלפה לי המחשבה של 50-50 זה גם הופיע בספר בתור מסקנה של אחת מהדמויות. מלבד הסיפור הנפלא והמתעתע אהבתי גם את דמויותיהם של עורכי הדין אדי וקייט אשר כל אחד מהם עשה את תפקידו נאמנה. גם דמויות המשנה הוסיפו רבות לעלילה ולאור ההתפתחויות אני מנחשת שחלק גדול מהדמויות ימשיכו לככב בספריו הבאים של סטיב קוואנו שאני ממש מקווה שיתורגמו לעברית בהקדם.

שורה תחתונה: אוהבי ספרי המתח - ספר חובה לפניכם! בזכותו התנתקתי לרגע מהמציאות הישראלית וה"אשמה" הבלעדית היא של "הנאשמות"! 

395 עמודים
מאנגלית: עדינה קפלן
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? ...