יום ראשון, 31 במרץ 2024

הבת מפריז

הבת מפריז / קריסטין הרמל

קריסטין הרמל חוזרת אלינו עם עוד ספר מרגש אשר עלילתו מתרחשת בימי מלחמת העולם השנייה. לדעתי, הספרים היותר מוצלחים שלה הם בדיוק אלה המדברים על זמנים קשים ועל תקווה ואהבה שמצליחות להתרחש למרות התופת. לפני שהסיפור נפתח, ישנה הקדשה מאוד מרגשת מאת הסופרת עבור קוראיה הישראלים, בה היא מדברת בכאב על ה-7 באוקטובר. מאוד מחמם את הלב לקרוא את תמיכתה בישראל, במיוחד בתקופה הקשה שאנו חווים.

בספרה החדש אותו היא כתבה בתקופה שלאחר דעיכת מגפת הקורונה, מסופר על שתי חברות טובות: אליס וג'ולייט, שתיהן אמריקאיות שעברו לצרפת וכל אחת מהן הקימה משפחה בפריז. אליס נשואה לצייר מצליח והיא בעצמה אומנית אשר בחרה לזנוח את כשרונה והקדישה את עצמה לבעלה ולשאיפותיו. ג'ולייט נשואה באושר עם ילדים ומנהלת חנות ספרים משפחתית. שתי הנשים הופכות לחברות הכי טובות במהרה, יולדות במועד סמוך זו לזו והקרבה ביניהן גדלה.

כשהנאצים כובשים את פריז, אליס נאלצת לנוס על חייה ובכדי להבטיח את שלום בתה בתה-3, היא משאירה אותה אצל חברתה הטובה ג'ולייט. לאחר המלחמה, אליס חוזרת לפריז ומגלה שלא נותר זכר מחנות הספרים של ג'ולייט שהיא חלק מהמבנה ששימש עבור חברתה ומשפחתה לבית. אליס שבורה ומרוסקת לגלות שאיבדה את בתה הקטנה. חברתה ג'ולייט ניצלה עם בתה הקטנה שהייתה החברה הטובה של בתה של אליס שאותה כאמור איבדה לעד. הדבר היחיד שאליס משוועת לו הוא לפגוש בשנית בג'ולייט ולשמוע ממנה איך עברו על בתה החודשים האחרונים בחייה. 

זהו סיפור נוגע ללב המדבר על התמודדות עם אובדן, אהבת אם, תקווה ואהבה. אהבתי את הקשר הכול כך מקסים ומרגש בין אליס ובתה הקטנה, מתילד. כתיבתה של הרמל תמיד מצליחה לרגש, דווקא כשהיא רוקמת עלילה שמתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה. הספר היה מעניין וסוחף, גם אם לא היה קשה לנחש את רוב רובן של ההתפתחויות כבר בשלב מוקדם של הקריאה. לצד העלילה הדמיונית, הסופרת שזרה התרחשויות אמיתיות, כמו למשל הפצצות של כוחות הברית שכוונו למפעל רנו ששימש את הגרמנים ובסופו של דבר יותר ממחציתם של ההפצצות פגעו ביעדים אזרחיים. ספרים על מלחמת העולם השנייה תמיד מרתקים אותי וגם הפעם עניין אותי מאוד להיחשף לעוד נקודת מבט על אחת התקופות האפלות בהיסטוריה. 

316 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...