יום רביעי, 3 באפריל 2024

ארץ יצורי הכלאיים

ארץ יצורי הכלאיים / מיכל בר פרו


תכירו את איו, הבן הבכור במשפחה של חמישה נפשות. איו כמעט בן 13 וכמו כל ילד בן גילו הוא מתמודד עם קשיים, ביניהם המצב הלא שגרתי שמשתרר בישראל כשהאזעקות מקפיצות את הלב והחשש מהטילים יוצר אי שקט וחרדה רבה. החרדה של איו הופכת את הקשר שלו עם יולי, אחותו הקטנה בת ה-6 לעוד יותר גרוע מבעבר. הוא הרגיש כי אחותו זוכה לתשומת לב מהוריו בשעה שאליו לא מתייחסים כלל וזה מעורר את כעסו שכאמור מחריף לאור המצב המתוח בארץ. כשהמלחמה נמשכת והאב מגויס למילואים, איו ויולי עוברים לבית החווה של דודיו הממוקם במושב הנמצא מחוץ לטווח הטילים.

איו ממש לא מאושר לעבור לבית החווה של הדודים שמצטיירים בעיניו כטיפוסים מוזרים מאוד. כשהוא מקבל בשורה קשה שגורמת לו לסערת רגשות הוא רב עם אחותו ועושה מעשה שמאוחר יותר הוא מצטער עליו. אבל החרטה הגיעה מעט מאוחר מידי כי בינתיים אחותו יולי נעלמת ביער. הוא מחליט לצאת לחפש אותה ומוצא את עצמו בעולם מוזר אך קסום עם יצורים מוזרים שגורמים לו לפקפק במה שרואות עיניו. אבל על איו מוטלת המשימה להחזיר את אחותו שאותה אכזב והוא לא מתכוון לשוב הביתה בלעדיה. 

וכך, ביער העתיק מתחיל מסעו הגדוש בסכנות, רגעים מפתיעים ומפחידים אשר יאתגרו אותו ולעיתים אף ייאשו אותו. הוא יפגוש ביצורים שונים ומשונים שילוו אותו במסעו הפתלתל. את כל אשר יעבור ויחווה ביער העתיק תגלו ב"ארץ יצורי הכלאיים"! 
אבל המילה האחרונה טרם נאמרה ב*בן היער* והמשך קורותיהם של איו ויולי יחכה לכם בספר השני של "ארץ יצורי הכלאיים" שנקרא "הנסיכה מאי-שם ושומר האש" אשר עלילתו ממשיכה במסע הרפתקאותיו של איו הצעיר בחיפוש אחר יולי, אחותו הקטנה והנעדרת ובקורותיה של יולי הצעירה שמוצאת את עצמה במקום זר ולא מוכר ובלי כל זיכרון, מוקפת בבני היער, חלקם טובים וחלקם רעים, ממש כמו שקורה בחיים. 

מדובר בספרי הרפתקאות מעולם הפנטזיה המיועדים לילדים ולנוער. הכתיבה טובה וקולחת ומתאימה במיוחד לקריאה דווקא בימים אלה, כשהמציאות שבספר משתלבת היטב עם מציאות חיינו. כמו שקורה בתקופה האחרונה לילדים רבים, הורים מגויסים למילואים, צבע אדום נשמע ומטלטל את השגרה והטילים מאיימים על האזרחים. כך גם איו נמצא במציאות שבה ביתו כבר אינו בטוח, אביו כבר לא לצידו וחייו כפי שהכיר אותם עד כה אינם עוד. מסע החיפוש שלו אחר יולי וחוויותיה של יולי בעולם הזר לוקחים את שניהם למקום אחר וחדש, מקום בלי טילים ובלי מחבלי חמאס מאיימים. אבל עם משהו משונה, נסתר ולא ידוע. ממש כמו קריאה בספר שלוקחת אותנו בכל פעם להרפתקה חדשה ומרגשת. 

הספרים גדושים בתובנות מלמדות על משפחה, התבגרות, אחוות אחים, תקווה ואהבה. יש גם אופטימיות רבה בסיפור שזה עוד משהו שהקוראים הצעירים ישמחו למצוא בו. וכאמור, יש בספר גם תקווה שלה כולנו כל כך משוועים ורוצים להיאחז בה בשתי ידיים. את הספר הראשון המחברת מקדישה לילדיה אשר להם סיפרה את סיפור העלילה טיפין-טיפין בכל פעם שמצאה את עצמה איתם בממ"ד. כך היא הצליחה להסיח את דעתם מהמציאות העגומה, ואולי כעת עם הוצאת שני הספרים לאור, ילדים נוספים מרחבי הארץ יצליחו למצוא בסיפור הסחת דעת מבורכת מהשגרה הכאוטית. 

ספר ראשון: *בן היער*
458 עמודים
ספר שני: *הנסיכה מאי-שם ושומר האש*
327 עמודים
עריכה ספרותית: תמר שיטה
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....