יום שישי, 12 באפריל 2024

על כמה בתים

על כמה בתים / מיכל דינור וצלר


תכירו את שלומית. היא נשואה לרופא אמריקאי בשם רוב ומתגוררת בארה"ב כבר שנים. מאז שעזבה את ישראל בעידודה של סבתה, שלומית מעולם לא חזרה למדינה שבה נולדה. היא החליטה לבנות את חייה הרחק מהזיכרונות המכאיבים ולמעשה המציאה את עצמה מחדש. אפילו בעלה לא מכיר את העבר המשפחתי שלה מאחר ושלומית ציירה בפניו תמונה של בית חם ואוהב שהיא תמונה שכלל לא מתכתבת עם המציאות האמיתית של חייה.

כשאביה נפטר, שלומית מגיעה לישראל עם לא מעט חששות. היא הרי עזבה את הכול בלי להביט לאחור, הדחיקה רגשות ובנתה חומה בצורה סביב ליבה. כעת בישראל, יחד עם הטמפרטורות עולים גם כל הזיכרונות, צצים הפחדים השקרים וגם הסודות המשפחתיים. שלומית אמנם נמנעה עד כה מלהתעמת עם רוחות העבר, אבל הגיעה העת לעשות זאת ובעשותה כן היא תצטרך להתמודד גם עם הסיכוי לקריסת החיים שבנתה לעצמה עד כה. 

את כל אשר חוותה שלומית מילדות ועד בגרות תוכלו לקרוא בספר הנהדר: "על כמה בתים"!

הספר היה מצוין בעיני. זהו ספר הביכורים של הסופרת ולרגע לא הייתי מנחשת שכך הדבר היות והכתיבה היא פשוט נפלאה, עוצמתית, מאוד נוגעת ומאוד קולחת. יש בעלילה דמויות מגוונות ומאוד מורכבות באישיותן אשר לכל דמות ודמות צבע קול ייחודי משלה. יש בסיפור הסוחף הזה עומק והוא מעורר מנעד של רגשות. היו לא מעט רגעים שהתחשק לי לנער את שלומית ולהניע אותה ממעשיה, אם כי היא לא הייתה רואה זאת בעין יפה כי דאגה להכריז שוב ושוב כי נמאס לה שאחרים מתערבים בחייה. 

הספר נוגע במגוון של נושאים כמו הורות, זוגיות, אובדן, בדידות ודיכאון. דמותה של שלומית מורכבת והיא אינה חפה מטעויות. במהלך הסיפור היא נחשפת בפגיעותה ובמגרעותיה, אבל גם חושפת את חוזקותיה. אהבתי את השיחות בין שלומית ואחותה, אתי, שתי אחיות שהן כל כך שונות באופיין ובדרך שבה בחרו לצעוד. כל אחת מהן התמודדה עם אותן ההתרחשויות בדרך אחרת. השוני העצום בין השתיים יצר מתח רב ביניהן בעוד שהעבר הכאוב איחד בין שתיהן. אני מאוד אהבתי את הספר העוצמתי הזה ועל כן ממליצה עליו בחום! 

341 עמודים
עורכת הספר: מירי רוזובסקי
שתיים בית הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...