יום שלישי, 9 באפריל 2024

האלמונית מנהר הסן

האלמונית מנהר הסן / גיום מוסו

כמעט כמו ברוב ספריו של מוסו, גם הפעם עלילת הספר מתרחשת בפריז והיא נפתחת בהתרחשות דרמטית שבה צעירה נמשית מנהר הסן כשהיא עירומה לגמרי, למעט שעון על מפרק ידה. הצעירה האלמונית לא מגיבה ולא מתקשרת עם סביבתה. בעת העברתה להמשך הטיפול בה, הצעירה מצליחה לברוח בלי להותיר עקבות. רוקסן, שוטרת אשר הושעתה מתפקידה והועברה ליחידה שולית, שומעת על המקרה ומחליטה לחקור אותו בתקווה שפיענוח מצידה יאפשר לה לשוב לתפקידה במהרה. 

בבדיקות דנ"א מתגלה כי האלמונית שאותרה בנהר הסן היא צעירה בשם מילנה ברגמן שהיא גם פסנתרנית מוכרת. אבל יש רק בעיה אחת. מילנה ברגמן כבר מתה לפני שנה בתאונת מטוס קטלנית. אם כך, איך זה יתכן כי כעת צץ הדנ"א שלה? רוקסן כאמור, מתחילה לחקור את הפרשה המוזרה ולשם כך היא יוצרת קשר, בין היתר, עם רפאל, מי שהיה ארוסה של מילנה והתאבל על מותה. גם הוא מתחיל בחקירה משלו ובמקביל, ממשיך להיאבק מול השדים בחייו. 

רוקסן לא יודעת באיזו פרשיה היא נוגעת. אבל בשביל להשיב לעצמה את מעמדה כשוטרת היא מוכנה להתאמץ ולקחת סיכונים. הרבה התרחשויות ותפניות בלתי צפויות מצפים לה ולכל המעורבים. אז מיהי האלמונית מנהר הסן? איך כל המקרה הולך להסתיים? ומה הקשר למיתולוגיה היוונית? תקראו ותגלו!

גיום מוסו הוא אחד מסופרי המתח המועדפים עלי. יש ספרים שלו שיותר אהבתי ויש כאלה שפחות. לספר הזה לא הצלחתי להתחבר. מוסו כרגיל כותב בצורה מעולה וקולחת שגורמת לי כקוראת לרצות להמשיך ולקרוא פרק אחר פרק. ואכן סיימתי את הספר די מהר אבל נותרתי עם תחושה של החמצה ועם לא מעט שאלות שלא זכו למענה. אז אותי אישית העלילה, על אף היותה דינמית, לא הצליחה לתפוס. אבל זוהי רק החוויה האישית שלי מהספר ואני מחכה בסקרנות לקרוא את התרשמותכם לגביו. 

254 עמודים
מצרפתית: דורית דליות
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...