יום חמישי, 25 באפריל 2024

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל

תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? כי היא כבר איננה. ברחוב מגוריה היא נכנסה עם רכבה בעוצמה באוטו זבל שעצר שם ולא שרדה את התאונה המחרידה. כך, חייה הגיעו על פני האדמה הגיעו לקיצם וחייהם של כל בני משפחתה חוו זעזוע עצום ממותה בטרם עת. אבל בדרכה לעולם שכולו טוב משהו משתבש והיא מוצאת את עצמה במעין מיימד ביניים, לא פה ולא שם. הנשמה שלה נותרה בדד בין העננים והיא נמצאת בנקודת תצפית נוחה המשקיפה על כל אהוביה. המצב הלא מוסבר הזה מאפשר לא לחזות ביקיריה בימים ובחודשים שלאחר מותה. 

כך נעמה מגלה התרחשויות שונות וחלקן אף מפתיעות, סודות נחשפים בפניה והחיים מן הסתם ממשיכים בלעדיה, והדבר הכי קשה הוא שהיא רק יכולה לצפות במתרחש בלי היכולת להגיב. רואה ובלתי נראית. נעמה רואה איך בעלה מסתדר כאלמן, איך בתה הצעירה מתגברת על חסרונה, היא מגלה בתדהמה את עיסוקו החריג של בנה, היא ממשיכה לקבל עדכונים מחברתה הטובה שפתחה קבוצה בווטסאפ בשם "צ'אט עם המת" וגם נחשפת לנקודת מבטה של נכדתה הצעירה אשר כותבת את כל מחשבותיה ביומנה האישי.

את כל אשר מתרחש במשפחתה המורחבת של נעמה בתקופה שלאחר מותה ואת כל אשר עובר על נעמה מנקודת התצפית הלא שגרתית תוכלו לקרוא בספר המקורי: "מה שראיתי מהמרפסת"!

את ספר הביכורים של הסופרת: "לסרוג את ברלין" קראתי עם יציאתו לאור ומאוד אהבתי, הן את תוכנו והן את כתיבתה הקולחת של אפרת קנובל. לכן, כשראיתי שיוצא לאור ספר חדש שלה ממש הסתקרנתי לקרוא אותו. הספר היה מאוד מקורי, מעניין וקולח, ואם בספר הקודם הדמות של הסבתא גנבה את ההצגה, הפעם מי שבלטה באור הזרקורים זו דמותה של יערה, נכדתה הצעירה של נעמה אשר נקודת מבטה על ההתרחשויות השונות הועברה כאמור באמצעות כתיבתה ביומנה האישי אשר דרכו יערה שיתפה ברגשותיה, בקורותיה ובמחשבותיה בכנות ובתמימות שובות לב.

אהבתי גם את רעיון "הצ'אט עם המת" של טלי, החברה הטובה והנפלאה שהתקשתה לוותר על הנוכחות של נעמה בחייה. אהבתי את השיחות המדומיינות ואת המעורבות של טלי בחיי משפחתה של נעמה. לצד עלילה הנוגעת בנושא העל טבעי, יש בספר גם פן מאוד מציאותי ואנושי המדבר על משפחתיות, דת ואמונה, התמודדות עם אובדן ואחיזה איתנה בחיים ובטוב שבהם. על אף האופן הטראגי שבו נפתח הספר, העלילה אינה כבדה וכאובה ומצליחה לשמור על קלילות ואופטימיות, תחושות שבהחלט נחוצות לנו, במיוחד בימים אלה. 

שורה תחתונה: מה שרואים מכאן לא רואים משם. נעמה בטוח תסכים עם האמרה!

319 עמודים
עורכת הספר: דקל שי שחורי
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...