יום ראשון, 28 באפריל 2024

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה

מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. היא מנהלת את העסק המשפחתי ומיושבת בדעתה. ואילו נינה, הצעירה מבניהן היא ציפור חופשיה. חתונה זה לא משהו שמדבר אליה והיא נודדת ממקום למקום בעקבות עבודות הצילום שלה. היא מעבירה את ימיה באזורים נידחים של מלחמה , עוני ואסונות ומבקרת בבית משפחתה מעט מאוד. למרות השוני בין שתי האחיות, קיים משהו משותף אחד ביניהן והוא הניכור שהן חשות מצד אימן. האם, אניה מעולם לא גילתה כלפיהן אהבה וחום והן חיו בלית ברירה עם החסך העצום הזה.

כשאביהן נמצא על ערש דווי, נינה שבה הביתה להספיק להיפרד ממנו. הוא מצליח לחלץ מבנותיו ומאשתו הבטחה. מאניה הוא מבקש לספר לבנותיה את כל סיפור האגדה שנהגה לספר להן בילדותן, ומהבנות הוא ביקש לדאוג לאימן ולהאזין לסיפור האגדה עד תום. במורת רוח, אניה מתחילה לספר את סיפור האגדה, בכל פעם היא מספרת חלק ממנו שהבנות טרם שמעו. אותה אגדה חושפת בפניהן סיפור מטלטל המתרחש בלנינגרד בתקופת המצור ופלישת הגרמנים במלחמת העולם השנייה. כשהסיפור מתקרב לסופו, מתגלה בפני מרדית' ונינה סיפור מטלטל אשר ישנה את חייהן לעד. 

איזה סיפור מקסים! בכריכת הספר ציטטו את מגזין "סיאטל טיימס" שבו נכתב "סיפור קורע לב עם סוף יפהפה" ואני מסכימה לחלוטין עם המשפט הזה שמתאר היטב את הספר. אמנם בתחילת הספר סיפור ההווה התנהל באיטיות ולא משך אותי כל כך, אבל כשעלילת העבר תוארה באמצעות סיפור האגדה שאניה סיפרה לבנותיה, הייתי מרותקת לסיפור העצוב ושובר הלב הזה שלוקח את הקורא אל עבר תקופה אפלה של מלחמה, רעב וחוסר אונים משווע. 

אני אוהבת את כתיבתה של כריסטין האנה ונהניתי מספרים נוספים שכתבה. גם הפעם היא הצליחה לרקום עלילה נפלאה ברומן היסטורי מרתק במיוחד עם דמויות עוצמתיות ומלאות רגש שגרמו לי להזיל דמעה. אהבתי את השינויים העמוקים שחלו בדמויות ונהניתי מההתפתחויות מחממות הלב שהתרחשו במהלך העלילה. התיאורים בספר אודות המראות הקשים מלנינגרד היו מאוד מוחשיים עד כאב. אני אהבתי את הספר וקראתי בשקיקה, במיוחד את סיפור האגדה המטלטל שגרם לראות את התמונה המלאה ולהבין הרבה יותר את דמותה המורכבת של אניה. מומלץ בחום!

351 עמודים
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת מודן
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...