יום חמישי, 2 במאי 2024

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי

סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ומומחה לריגול נגדי ולמודיעין מסכל אשר אימו, הלן, מי שהייתה קצינת סי.איי.איי ומצאה את מותה בנסיבות טרגיות, הותירה עבורו מידע סודי שהוא פצצה מתקתקת של ממש. בספר הקודם, דבין מתחיל לבחון את המידע שאותו חקרה אימו במשך שנים. הוא מגלה שכל מה שהאמין בו לגביה היה שגוי ומאחר ואת העבר לא ניתן להשיב, הוא מחליט לעשות את כל מה שהוא יכול בכדי להמשיך את דרכה ולעשות את מה שהיא לא הצליחה.

וכך, ממשיך מסעו רוויי הסכנה של דבין אשר ממשיך לפעול יחד עם קרל ברג, איש סי.איי.איי בעברו וידיד של אמו שמבין את גודל השעה ומחליט לעזור בכל מה שיצליח. לשניים חוברת גם מרני, חברתו הטובה של דבין וטייסת קרבית בעברה שתכננה להשתלב באיזו עבודה מאתגרת באזרחות ומצאה את עצמה בסופו של דבר בדרמה מסעירה של ממש לצד דבין. היחסים בין השניים מתפתחים אט-אט, אם כי בלב הסכנה לא נשאר ממש זמן לרומנטיקה.
 
אחרי שדבין וכל היתר הצליחו לחמוק מגורל טראגי בהתנגשותם עם גורמים עויינים מרוסיה, הם שבים להתנגח עם אותם גורמים פעם נוספת. כעת, רק נותר לגלות איזו קבוצה תיוותר בחיים כי במסע התזזיתי הזה לא יכולים להיות שתי קבוצות מנצחות. אמנם העימות הוא בין סוכנים של ארה"ב ורוסיה, אבל גם ישראל נכנסת בהופעת אורח קטנה ודי עגומה שמשקפת מעט את הלך הרוח בארץ ממש במקרה היות והספר נכתב לפני כל מה שקרה בישראל. 

על המנצחים במאבק הסמוי בין ארה"ב ורוסיה באמצעות הסוכנים הממולחים מכל מדינה תקראו בספר הקצבי: "השחר עולה"!

מדובר בספר מתח ופעולה שמספק אקשן בלי הפסקה. עלילת הספר קולחת ומרתקת ברובה (כתבתי ברובה כי הייתה סצנה של אולי דקות ספורות שהתפרסה על למעלה ממאה עמודים) וממשיכה באופן ישיר את קו העלילה של הספר הקודם של הסופר "תרדמה עמוקה". לכן, מאוד ממליצה לקרוא קודם את הספר הראשון בשביל להבין יותר טוב את נקודת המוצא של הדמויות, במיוחד מאחר ואין ממש תקציר רקע בנוגע לאשר התרחש קודם לכן. מה שכן, הפעם הסופר דואג לסגור את הספר בצורה טובה ולא קוטע את העלילה כפי שקרה בספר הראשון.

אגב, כמו בספר הקודם גם הפעם עלילת הספר נפתחת בהתרחשות טראגית בחיפה שהותקפה וספגה פגיעה קטלנית בגלל השבתת מערכת כיפת ברזל. ממש לא משהו שקל לקרוא אותו, במיוחד בימים אלה. לא יודעת מה יש לסופר עם חיפה שנפגעת אצלו בספרים שוב ושוב. מעניין מה הוא הכין לנו בספר השלישי. קצת חוששת לגלות. אבל יחד עם החשש ישנה גם צפייה היות ומאוד נהניתי מהספר שחוויית הקריאה בו הייתה כמו לצפות בסרט פעולה מוצלח, במיוחד במחצית השנייה של הספר שהייתה הרבה יותר דינמית ותזזיתית. אני כבר מחכה לספר הבא!

429 עמודים
מאנגלית: יואב כץ וחגי ברקת
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....