יום שני, 13 במאי 2024

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן

השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח. אבל למרות המדים הבריטיים מתעורר החשד כי מדובר במרגל גרמני. אבל מה יש למרגל גרמני לחפש באחוזה מבודדת השייכת ללורד וסטרהאם המתגורר באחוזה עם שלוש מבנותיו בעוד ששתיים מהן שוהות מחוץ לבית. פמלה אשר עובדת בלונדון ומרגו אשר נותרה עם אהובה בפריז ומשפחתה לא יודעת מה עלה בגורלה. 

בן קרסוול, בנו של כומר הכפר עובד ב-MI5. הוא נפצע ברגלו עוד לפני המלחמה ובשל כל לא יכול היה להילחם בקרבות. אבל תפקידו מאחורי הקלעים הוא בעל ערך לא פחות והוא נחוש לפענח את מקרה המרגל הגרמני שנחת באחוזה שאת דייריה הוא מכיר עוד מימי ילדותו ואת פמלה, בתו האמצעית של הלורד הוא אוהב בסתר כבר שנים למרות שהיא בכלל  אוהבת את ג'רמי, חברו הטוב של בן אשר ניצל בנס מידי הגרמנים ושב כגיבור הביתה. 

פמלה אף היא תורמת למאמץ המלחמתי ללא ידיעת משפחתה והסובבים אותה אשר בטוחים שהיא עובדת בתפקיד פקידותי בלונדון כשלמעשה היא מעבירה את ימיה בבלצ'לי פארק, המקום שבו פועלים סוכנים בריטיים לשם פיענוח צפנים של האויב הנאצי. באיזשהו שלב בסיפור בן ופמלה ימצאו את עצמם פועלים זה לצד זה במטרה לסכל תוכנית זדונית של הגרמנים. בחקירה סבוכה ומלאת תפניות, שבה דמויות קרובות הופכות לחשודות, קשה לדעת מי אויב ומי חבר. 

את פתרון החקירה ותוצאותיה תמצאו ברומן ההיסטורי המרתק והמותח: "אורח באחוזת פארלי"! 

מאוד נהניתי מהספר הנהדר אשר בעיני הוא הכי מוצלח מבין ספריה של ריס בואן שתורגמו עד כה לעברית. יש בספר מתח במינון הנכון ועלילתו אמנם דמיונית, אך היא נכתבה בהשראת אירועים ודמויות ממלחמת העולם השנייה. העלילה הייתה מאוד קולחת ומעניינת לכל אורכה. הפרקים קצרים וקריאים להפליא ונהניתי מההתפתחויות ומכך שהיו לא מעט דמויות חשודות והייתי ממש סקרנית לגלות אילו מהן שילבה כוחות עם הגרמנים. אני ממש אהבתי את הספר ועל כן ממליצה עליו בחום. 

366 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...