יום ראשון, 30 ביוני 2024

לא סופי

לא סופי / גליה הראל דור

תכירו את דניאלה אשר ברגע אחד היא מבינה שהחיים שלה עומדים לעבור טלטלה עזה. דניאלה מגלה גוש בשד ולאחר בדיקות היא מתבשרת כי יש לה סרטן. הגילוי הנורא מציב אותה בסערת רגשות אשר גורמת לה לספקות בנוגע למה שהיא באמת רוצה מהחיים. בעלה מלווה אותה בתהליך אל עבר ההחלמה המיוחלת ובתה המתבגרת מתגלה כהרבה יותר בוגרת ממה שדניאלה חשבה. אבל אי הוודאות שנוצרה בחייה לגבי העתיד, מעוררת זיכרונות מהעבר על אהבה גדולה שהסתיימה בטריקת דלת צורמת במיוחד.

כשדניאלה מתחילה בטיפול הכימותרפיה, היא פוגשת בסופי, אישה בת גילה שכבר "ותיקה" במחלקה ועוזרת לה להבין את התהליך שהיא עומדת לעבור ולמעשה מושיטה לה יד ומבהירה לה שהיא לא לבד בתקופה הקשה הזו שפרצה לחייה. בין הטיפולים, ימי הסבל הקשים, נשירת השיער, הבחילות ושלל הבעיות, דניאלה נאחזת בחיים ומחליטה דווקא עכשיו לחיות את החיים עד תום. 

אבל מה בעצם זה אומר לגבי חיי המשפחה שניהלה עד כה? ואיך זמר צעיר שאותו בתה מעריצה ואהבה ישנה ועוצמתית, קשורים לשינויים שדניאלה חפצה בהם בחייה? את התשובות לכך תמצאו בספר המרתק: "לא סופי"!

הספר היה נהדר בעיני. הוא כתוב בצורה נוגעת, כנה, חשופה, ישירה, אמיצה ועוצמתית. זה הספר השני של הסופרת שאני קוראת וכמו שמאוד התרשמתי מכתיבתה בספר הביכורים שלה, גם הפעם הכתיבה הייתה מאוד טובה וקולחת ופשוט גמעתי במהירות את הסיפור המצוין הזה שאמנם מתייחס לסיטואציה עצובה וכואבת, אבל איכשהו הוא לא קשה מידי לקריאה. להפך. יש בו הרבה אופטימיות, אחווה, אהבה לחיים ואהבה בכלל. דמות בולטת ונפלאה במיוחד היא דמותה של סופי, זו שידעה להיות חברה אמיתית, תומכת ומכילה והייתה מלאת שמחת חיים, גם כשהחיים היו במצב פגיע.

הספר מדבר על ההתמודדות של גיבורת הספר עם הגילוי של סרטן השד והתהליך שהיא חוותה במאבקה לנצח את המחלה. מלבד התהליך הרפואי, דניאלה חוותה גם תהליך פנימי. היא החליטה לבחון את חייה לעומק, להבין איך היא רוצה לחיות את החיים שנותרו לה, בין אם מדובר בתקופה קצרה ובין אם ארוכה. המחלה הביאה לחייה ים של פחדים וחרדות, אבל גם סיפקה לה רגעים יקרים מפז ונבירה עמוקה וממצה ברחשי ליבה. מומלץ בחום! 

277 עמודים
עורכת ראשית: עינת ניב
עורכת הספר: תרצה פלור
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...