יום חמישי, 25 ביולי 2024

ברגע אחד

ברגע אחד / סוזן רדפרן

זהו סיפור על קבוצת אנשים שיצאה לנפוש וברגע אחד חייהם התפרקו לרסיסים. כשפין מילר בת ה- 16 נסעה להרים עם חברתה הטובה, משפחתה וחבריהם שהיו כמו משפחה, היא לא תיארה לעצמה את מה שיקרה להם בדרך. למעשה, אף אחד לא היה יכול להעלות על הדעת שהבילוי יהפוך לחלום בלהות. זה היה אמור להיות יום מקסים וגדוש בחוויות אבל תאונה קטלנית טורפת את הקלפים ומאותו הרגע דבר כבר לא יישאר כשהיה. בעקבות התאונה, הנוכחים מצאו את עצמם לכודים במזג אויר קודר ומסוכן ובלי היכולת להזעיק עזרה ממקום הימצאם. 

פין, מנקודת תצפית ייחודית ובלתי רגילה חושפת את השעות הקשות שלאחר התאונה, את אלו שלא שרדו ואת אלו שניסו לשרוד בכל מחיר. גם לאחר שהשורדים שבים הביתה עם סיפור הישרדותם כשלכל אחד מהם נקודת מבט שונה על ההתרחשות, הפצעים אמנם התחילו להחלים, אבל הנפש ממשיכה לרעוש ולגעוש. פחד, חרדה, אשמה, כעס, חרטה, בושה ונקיפות מצפון אלה הם חלק מהתחושות ומנעד הרגשות שילוו את המעורבים בתאונה. 

מה בדיוק התרחש ביום הגורלי? את התשובה לכך תמצאו בספר המרתק: "ברגע אחד"!

הספר היה מצוין בעיני ומאוד נוגע ללב. שם הספר מצליח לשקף היטב את המתרחש בספר שבו חייהם של כל הנוכחים בתאונה השתנו בפתאומיות מחרידה לעד. התקציר לא חושף הרבה על המתרחש, מה שהיה טוב לדעתי היות וככה ההתפתחויות תופסות את הקורא בהפתעה. הספר היה מרתק, סוחף באנושיותו, הפרקים קצרים והכתיבה מאוד קולחת. הספר מדבר על החלמה ואובדן והוא גם מעלה שאלות מורכבות על טבע האדם, על התנהגות של אדם בעת מצוקה ובחירותיו הרות הגורל. 

נקודת מבטה של פין על האירועים הועברה בצורה נפלאה, רגישה וכנה. דמותה הייתה מקסימה בעיני ורוחב ליבה גרם לי להעריץ אותה. דמות נוספת שמאוד אהבתי הייתה זו של מו, חברתה הטובה של פין אשר הצטרפה לטיול למרות שאמה הייתה מאוד חרדתית לגביה והתקשתה לאפשר לה לצאת מחוץ לטווח השגחתה. מו התגלתה כנערה מקסימה, אכפתית ורגישה, כמו פין, גם היא הייתה מאוד בוגרת לגילה והחברות שהייתה לה עם פין נגעה ללב. אני ממש אהבתי את הספר ולכן ממליצה עליו בחום!

345 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...