יום שני, 29 ביולי 2024

קוצץ החוטים

קוצץ החוטים / מיכל לוי-שלו

זהו הספר השלישי בסדרת הספרים המצוינת בכיכובו של רב פקד שולי ברזני, חוקר היאחב"ל. למרות שמדובר בספר מתוך סדרה, אפשרי גם לקרוא אותו כספר יחיד, אבל אני ממש ממליצה לא לפספס גם את שני הספרים הקודמים. הפעם, שולי וצוותו חוקרים מקרה רצח שהתרחש במפעל קטן בחדרה. הנרצח הוא שי סימן טוב, עבריין שהיה אמור לשמש כעד מפתח בתיק חשוב של פשע מאורגן. שולי והצוות מנסים להתחקות אחר הרוצח. הם אוספים ראיות וחוקרים הן אנשים מהעולם התחתון והן את עובדי המפעל ובעליו.

מסתבר שרשימת אויביו של סימן טוב היא בלתי נגמרת. תוך כדי החקירה, שולי שקיבל החלטה לאחרונה להתנזר מנשים ולהתמקד בעבודה, מבין שלא בטוח שהוא יצליח לעמוד מאחורי ההחלטה שלו. הבעיה היא שכמו בעבר, גם הפעם חייו האישיים שוב מתערבבים עם אלו המקצועיים וכשחקירה ובין אישי נשזרים זה בזה, התוצאה עלולה להיות הרסנית. שולי כבר למד זאת בעבר על בשרו ובכל זאת לעיתים הרגש/יצר גובר על ההיגיון. אז מי רצח את שי סימן טוב ולמה? ומה יקרה לשולי בחייו האישיים? את התשובות לכך תמצאו בספר המרתק: "קוצץ החוטים"!

מאוד נהניתי מהספר אשר כמו קודמיו היה מאוד מעניין, קולח ומהנה. היה בו מתח, מעט רומנטיקה וגם רגעים משעשעים. אהבתי את ההתפתחויות בעלילה שיצרו סיפור טוב ששמר על עניין לכל אורכו. למעשה, נהניתי מהספר ממש עד המשפט האחרון שגרם לי לסיים את הספר עם חיוך. מודה שהצלחתי לנחש חלק מהחשיפות בעלילה, אך הדבר לא פגם מההנאה שלי מהספר. 

דמותו של שולי רחוקה משלמות. יש לו פגמים וזה מה שהופך אותו לאנושי. למרות מגרעותיו הוא חוקר מנוסה ועיקש שהולך אחר האמת בלי לעשות הנחות לעצמו ולצוות שלו. אגב צוות, אני מאוד אוהבת את הקבוצה המגובשת שנוצרה ביאחב"ל. כמו כן, ישנן דמויות שהוסיפו רבות לעלילה. כמו דוני הפרועה שנתנה פייט של ממש לשולי והיוותה מעין תמונת מראה עבורו, לטוב ולרע. והאחיות רעיה ומינה, מבעלות המפעל אשר שולי המציא להן כינויים משעשעים והסצנות איתן סיפקו אתנחתא קומית מהחקירה. אני ממש נהניתי ועל כן ממליצה מאוד על הספר! 

331 עמודים
עורכת הספר: תמר ביאליק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024



תגובה 1:

  1. איזה יופי של סקירה😍 כרגיל, מעמיקה וממש חדרת לכל רובדי הסיפור. שאפו ענק!!! בעצם, בגודל סומבררו...🤠🤠🤠

    השבמחק

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...