יום חמישי, 29 באוגוסט 2024

מקווה שאת בטוב

מקווה שאת בטוב / נטלי סו

תכירו את ג'ולין, רווקה ממוצא איראני המתגוררת בקנדה ועובדת כבר שנים בחברת "סופרשופס" בעבודה משרדית. הקשר שלה עם שאר עובדי המשרד הוא קר ומרוחק היות והיא די מתבודדת ואף סובלת מחרדות, מה שלא מוסיף למצב החברתי שלה. כשעובדת מתלוננת עליה על התנהגות החורגת מגבולות הנורמה, ג'ולין נדרשת לעבור קורס התנהגותי שאותו יעביר עובד משאבי אנוש.

אותו עובד מתקין במחשב שלה אמצעי מעקב בשביל לפקח על התנהגותה. אבל ההתעסקות במחשב האישי שלה מוליד טעות עצומה שמאפשרת לג'ולין לקרוא את כל האי מיילים וההודעות האישיות של כל הסובבים אותה, מהעובדים הזוטרים ועד למנהלים הבכירים. ג'ולין באמת תכננה ליידע אודות הטעות החמורה הזו. זאת באמת הייתה כוונתה המקורית. 

אבל כוונות לחוד ומעשים לחוד. מה לעשות שהחיטוט בחייהם של אחרים הוא ממכר? ג'ולין מנצלת את התקלה החמורה לטובתה האישית ונחשפת לפרטים אישיים אודות הסובבים אותה, מה שמאפשר לה להכירם לעומק וגם לגלות את כל הריכולים מסביבה וגם מה חבריה לעבודה באמת חושבים עליה. אבל מי שמשחק באש עלול להיכוות. האם היתרון של ג'ולין על הסובבים אותה ישחק לטובתה או ישמש כנגדה? תקראו את הספר ותגלו!

נהניתי מקריאת הספר אשר אותו מצאתי למעניין ומאוד קולח. הוא מדבר על מערכות יחסים במקום העבודה, על הדינמיקה והתחרותיות בין העובדים ועל הצדדים הפחות נעימים של מקום העבודה שאמור לשמש כבית שני עבור העובד שמבלה בו שעות רבות. הספר גם נוגע בנושאים כמו חרדות וטראומה, ולצד נושאים כבדי משקל אלו יש בספר גם מעט רומנטיקה וגם אופטימיות שמחממת את הלב. אהבתי את דמותה של ג'ולין, אישה שברירית למדי שמתמודדת עם עבר כאוב, מקבלת החלטות סבוכות ולמדה מטעויותיה ואף מפיקה מהן לקחים.

שורה תחתונה: לא כל אחד זוכה לעבוד בעבודת החלומות. תשאלו את ג'ולין ואת שותפיה למשרד. הם יודעים דבר או שניים על חוסר שביעות רצון ממקום העבודה. 

415 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024

יום חמישי, 22 באוגוסט 2024

באנשי

באנשי / איתי לב

תכירו את שירה. היא בת 15 וחצי וחולה במחלה נדירה שבשביל להמשיך לחיות עליה להגיע בכל שבועיים לבית החולים לשם קבלת טיפול. שירה היא הבת היחידה להוריה שרוצים עוד ילד אבל לשם כך הם יזדקקו לטיפולי פוריות שעבור האם, לא באים בחשבון מאחר וכל מרצה וכוחה מופנים לבכורתה החולה. אבל משהו עובר על שירה מלבד המחלה המורכבת. היא מסרבת לקבל את הטיפול שהיא כה זקוקה לו ותולשת פעם אחר פעם את העירוי החיוני להמשך קיומה. שירה לא מצליחה להסביר למה היא עושה זאת, אבל בדבר אחד היא נחרצת: היא באנשי, דמות מהמיתולוגיה האירית שתפקידה בעולם הוא ליידע בני אדם על מותם הקרב.

תכירו את טליה. היא נשואה ואמא לילד קטן בן 3. טליה משרתת בצבא הקבע בתפקיד מודיעיני חשוב בקריה. ניסיונה הרב במשך שנים בתחום המודיעין הפך אותה למישהי שיודעת לקרוא טוב אנשים ומזהה דקויות שאחרים לא היו מבחינים בהן. אבל בעוד שנראה כי שבעבודתה היא שולטת ביד רמה, מערכת היחסים שלה נמצאת בשפל. לבעלה הגיעו מים עד נפש מאדישותה והוא עוזב את הבית עם בנם הקטן. טליה נמצאת בצומת דרכים. בעצת חברתה, היא מגיעה למפגשים רוחניים בעיר מודיעין ואלו פותחים בפניה צוהר לעולם חדש שכלל לא חשבה שיעניין אותה אי פעם. 

שני הסיפורים הללו מתרחשים במקביל ורק ברגע המתאים ישזרו זה בזה ונקודת המפגש הזו תעורר שאלות רבות משמעות על גורל, בחירות בחיים, השלמה וקבלה. אז מה זה בעצם באנשי, הדמות האגדית ששירה טוענת שהיא? ואיך שני הסיפורים הללו של שירה וטליה יהפכו לסיפור אחד? את התשובות לכך תמצאו בספר הנהדר: "באנשי"!

מאוד נהניתי מקריאת הספר אשר עלילתו מובאת באמצעות שתי נקודות מבט: זו של שירה הצעירה אך הבוגרת וזו של טליה החדה והאבודה. העלילה הייתה קריאה להפליא, קולחת מאוד, מעניינת ומסקרנת. דמותה של שירה הייתה ממש נפלאה ומסתורית לאור הדמות האגדתית הלקוחה מהפולקלור האירי שהיא טענה שהיא. גם אני, שאיני חובבת ספרים בדיוניים, מצאתי את עצמי נהנית מהסיפור. לצד נושאים מהחיים שעוסקים במחלות, מערכות יחסים, גורל ושאלות קיומיות, הקורטוב של העל טבעי סיפק עניין רב בעלילה ואפשר נגיעה בנושאים כבדי משקל באופן קליל למדי. 

מודה שאת דמותה של טליה לא תמיד הבנתי. היה לי קשה להבין אותה ואת החלטותיה. אבל הסיפור שלה כן עניין וגם הסתקרנתי לגלות את נקודת החיבור של סיפורה עם זה של שירה. הספר כאמור היה מאוד מעניין, מעורר מחשבה ומכיל תובנות על הקיום האנושי והכל הועבר בצורה שזרמה מאוד וכלל לא העיקה. להפך, גם הנגיעה בנושאים שבדר"כ לא היו מצליחים לרתק אותי, איכשהו, בזכות אופן הצגתם הפכו את התוכן לסוחף ומלמד. אני ממש נהניתי ומזמינה גם אתכם להכיר מקרוב סיפור מקורי ומרתק על צעירה מיוחדת במינה שמתעקשת שהיא באנשי. קריאה מהנה! 

336 עמודים
עורכת: אילנה ברנשטיין
הוצאת מטר 
שנת הוצאה: 2024


יום חמישי, 15 באוגוסט 2024

סודות בשלג

סודות בשלג / ברנאר מינייה

העלילה מתרחשת בעיירה קטנה בהרי הפירנאים ונפתחת באירוע מחריד אשר בו פועלים שהגיעו לעוד יום עבודה מוצאים זירה מצמררת ובה גופת סוס חסרת ראש שנתלתה על צוק. למרות שמדובר בגופת בעל חיים ולא בבן אנוש, המפקד סרבז מוזעק למקום ומתחיל לחקור את המקרה המזעזע, אם כי הוא לא מרוצה לעזוב חקירה פעילה בשביל לחקור רצח של חיה.

דיאן היא פסיכולוגית צעירה שמתחילה לעבוד במוסד פסיכיאטרי הנמצא בפירנאים. במוסד שוהים מספר רוצחים אכזריים שהוצבו באגף המאובטח ביותר במוסד ואמורים לשהות בו עד סוף חייהם. דיאן מתחילה לחשוד כי דברים מוזרים מתרחשים במוסד. כשדי.אן.איי של מטופל נמצא בזירת גופת הסוס המשטרה מגיעה למוסד בכדי לחקור את כל הנוכחים. 

אבל המקרה המזעזע מתפתח בדרך לא צפויה כשגופה נוספת צצה, כשהפעם מדובר בבן אנוש. המפקד סרבז בודק האם זירות הרצח קשורות זו לזו. במקביל, דיאן מחליטה לערוך חקירה משלה. מה השניים יגלו? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה מרתק ועם תפניות מפתיעות בעלילה. מודה שלקח לי זמן להישאב לסיפור והרגשתי, לפחות בהתחלה, שהקצב בו איטי וגדוש בתיאורי טבע. אבל ככל שהתקדמה העלילה, כך הסיפור צבר תאוצה ובשליש האחרון שלו היה ממש קשה להניח את הספר מהיד. כך שאם אתם סבלניים זה בהחלט ישתלם לכם. 

הסיפור כאמור מותח בעיקר בשלבים מתקדמים של העלילה. יש בו אווירה קודרת ואף מצמררת ואפלה. בגב הספר כתוב שהוא עובד לסדרה עבור נטפליקס ואני בהחלט מתכוונת לצפות בה. מסקרן אותי לראות איזה שחקן ישובץ לתפקיד של המפקד סרבז, טיפוס עיקש וחדור מטרה אשר גם כשהיה באפיסת כוחות, המשיך לנוע לעבר גילוי האמת ונתן מעצמו את המקסימום.

שורה תחתונה: "סודות בשלג" הוא מותחן קודר. קצת כמו מזג האוויר שמלווה את הדמויות בספר. 

508 עמודים
מצרפתית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024


יום חמישי, 8 באוגוסט 2024

יינקה, איפה הבעל שלך?

יינקה, איפה הבעל שלך? / ליזי דמילולה בלקברן

תכירו את יינקה. היא בריטית בת 31 ממוצא ניגרי. יש לה תואר מאוקספורד ועבודה אבל אין לה בעל, עובדה שמטרידה מאוד את אמה ואת כל הדודות שבכל הזדמנות מתפללות עליה בכנסייה בקולי קולות על מנת שתצליח למצוא את ה"אוזבנד" שלה. הלחץ מצד האם רק גדל היות ויינקה הוא הבת הבכורה ואילו אחותה הצעירה, קמי כבר נשואה ובהריון מתקדם.

כשבת דודתה מתארסת, יינקה מחליטה לחפש בן זוג כדי שיהיה מי שיתלווה אליה לחתונת בת הדודה שצפויה להתקיים בעוד כמה חודשים. לא מדובר במשימה פשוטה עבור יינקה שעדיין כואבת את הפרידה מהאקס שהתרחשה לפני 3 שנים. אבל הלחץ מצד המשפחה עושה את שלו ויינקה תעמוד בפני שלל אתגרים שלא נוגעים רק לפן הרומנטי. אותם אתגרים בחייה יאפשרו לה ללמוד על עצמה הרבה יותר. האם ליינקה יהיה דייט לחתונה הצפויה? ומה היא תגלה על עצמה? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה ממש חמוד וכייפי וכלל לא הורגש כי מדובר בספר ביכורים. הכתיבה הייתה מאוד טובה וקולחת ודמותה המקסימה של יינקה התחבבה עלי למן ההתחלה. זהו רומן משפחתי נהדר המדבר על מערכות יחסים והחלטות משנות חיים. באמצעות סיפורה של יינקה, הספר ספק הצצה לתרבות שונה, מסקרנת ותוססת. יש בספר רומנטיקה, רגעים משעשעים וגם נגיעה בנושאים כבדי משקל ונוגעים ללב. אני כבר ממתינה לספר הבא של הסופרת. רוצה לציין לטובה גם את כריכת הספר שמאוד מושכת את העין. שאפו!

שורה תחתונה: ליינקה יש השכלה גבוהה ועבודה, אבל מבחינת המשפחה - בלי "אוזבנד" היא אבודה! 

404 עמודים
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן 
שנת הוצאה: 2024

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...