יום חמישי, 29 באוגוסט 2024

מקווה שאת בטוב

מקווה שאת בטוב / נטלי סו

תכירו את ג'ולין, רווקה ממוצא איראני המתגוררת בקנדה ועובדת כבר שנים בחברת "סופרשופס" בעבודה משרדית. הקשר שלה עם שאר עובדי המשרד הוא קר ומרוחק היות והיא די מתבודדת ואף סובלת מחרדות, מה שלא מוסיף למצב החברתי שלה. כשעובדת מתלוננת עליה על התנהגות החורגת מגבולות הנורמה, ג'ולין נדרשת לעבור קורס התנהגותי שאותו יעביר עובד משאבי אנוש.

אותו עובד מתקין במחשב שלה אמצעי מעקב בשביל לפקח על התנהגותה. אבל ההתעסקות במחשב האישי שלה מוליד טעות עצומה שמאפשרת לג'ולין לקרוא את כל האי מיילים וההודעות האישיות של כל הסובבים אותה, מהעובדים הזוטרים ועד למנהלים הבכירים. ג'ולין באמת תכננה ליידע אודות הטעות החמורה הזו. זאת באמת הייתה כוונתה המקורית. 

אבל כוונות לחוד ומעשים לחוד. מה לעשות שהחיטוט בחייהם של אחרים הוא ממכר? ג'ולין מנצלת את התקלה החמורה לטובתה האישית ונחשפת לפרטים אישיים אודות הסובבים אותה, מה שמאפשר לה להכירם לעומק וגם לגלות את כל הריכולים מסביבה וגם מה חבריה לעבודה באמת חושבים עליה. אבל מי שמשחק באש עלול להיכוות. האם היתרון של ג'ולין על הסובבים אותה ישחק לטובתה או ישמש כנגדה? תקראו את הספר ותגלו!

נהניתי מקריאת הספר אשר אותו מצאתי למעניין ומאוד קולח. הוא מדבר על מערכות יחסים במקום העבודה, על הדינמיקה והתחרותיות בין העובדים ועל הצדדים הפחות נעימים של מקום העבודה שאמור לשמש כבית שני עבור העובד שמבלה בו שעות רבות. הספר גם נוגע בנושאים כמו חרדות וטראומה, ולצד נושאים כבדי משקל אלו יש בספר גם מעט רומנטיקה וגם אופטימיות שמחממת את הלב. אהבתי את דמותה של ג'ולין, אישה שברירית למדי שמתמודדת עם עבר כאוב, מקבלת החלטות סבוכות ולמדה מטעויותיה ואף מפיקה מהן לקחים.

שורה תחתונה: לא כל אחד זוכה לעבוד בעבודת החלומות. תשאלו את ג'ולין ואת שותפיה למשרד. הם יודעים דבר או שניים על חוסר שביעות רצון ממקום העבודה. 

415 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...