יום חמישי, 22 באוגוסט 2024

באנשי

באנשי / איתי לב

תכירו את שירה. היא בת 15 וחצי וחולה במחלה נדירה שבשביל להמשיך לחיות עליה להגיע בכל שבועיים לבית החולים לשם קבלת טיפול. שירה היא הבת היחידה להוריה שרוצים עוד ילד אבל לשם כך הם יזדקקו לטיפולי פוריות שעבור האם, לא באים בחשבון מאחר וכל מרצה וכוחה מופנים לבכורתה החולה. אבל משהו עובר על שירה מלבד המחלה המורכבת. היא מסרבת לקבל את הטיפול שהיא כה זקוקה לו ותולשת פעם אחר פעם את העירוי החיוני להמשך קיומה. שירה לא מצליחה להסביר למה היא עושה זאת, אבל בדבר אחד היא נחרצת: היא באנשי, דמות מהמיתולוגיה האירית שתפקידה בעולם הוא ליידע בני אדם על מותם הקרב.

תכירו את טליה. היא נשואה ואמא לילד קטן בן 3. טליה משרתת בצבא הקבע בתפקיד מודיעיני חשוב בקריה. ניסיונה הרב במשך שנים בתחום המודיעין הפך אותה למישהי שיודעת לקרוא טוב אנשים ומזהה דקויות שאחרים לא היו מבחינים בהן. אבל בעוד שנראה כי שבעבודתה היא שולטת ביד רמה, מערכת היחסים שלה נמצאת בשפל. לבעלה הגיעו מים עד נפש מאדישותה והוא עוזב את הבית עם בנם הקטן. טליה נמצאת בצומת דרכים. בעצת חברתה, היא מגיעה למפגשים רוחניים בעיר מודיעין ואלו פותחים בפניה צוהר לעולם חדש שכלל לא חשבה שיעניין אותה אי פעם. 

שני הסיפורים הללו מתרחשים במקביל ורק ברגע המתאים ישזרו זה בזה ונקודת המפגש הזו תעורר שאלות רבות משמעות על גורל, בחירות בחיים, השלמה וקבלה. אז מה זה בעצם באנשי, הדמות האגדית ששירה טוענת שהיא? ואיך שני הסיפורים הללו של שירה וטליה יהפכו לסיפור אחד? את התשובות לכך תמצאו בספר הנהדר: "באנשי"!

מאוד נהניתי מקריאת הספר אשר עלילתו מובאת באמצעות שתי נקודות מבט: זו של שירה הצעירה אך הבוגרת וזו של טליה החדה והאבודה. העלילה הייתה קריאה להפליא, קולחת מאוד, מעניינת ומסקרנת. דמותה של שירה הייתה ממש נפלאה ומסתורית לאור הדמות האגדתית הלקוחה מהפולקלור האירי שהיא טענה שהיא. גם אני, שאיני חובבת ספרים בדיוניים, מצאתי את עצמי נהנית מהסיפור. לצד נושאים מהחיים שעוסקים במחלות, מערכות יחסים, גורל ושאלות קיומיות, הקורטוב של העל טבעי סיפק עניין רב בעלילה ואפשר נגיעה בנושאים כבדי משקל באופן קליל למדי. 

מודה שאת דמותה של טליה לא תמיד הבנתי. היה לי קשה להבין אותה ואת החלטותיה. אבל הסיפור שלה כן עניין וגם הסתקרנתי לגלות את נקודת החיבור של סיפורה עם זה של שירה. הספר כאמור היה מאוד מעניין, מעורר מחשבה ומכיל תובנות על הקיום האנושי והכל הועבר בצורה שזרמה מאוד וכלל לא העיקה. להפך, גם הנגיעה בנושאים שבדר"כ לא היו מצליחים לרתק אותי, איכשהו, בזכות אופן הצגתם הפכו את התוכן לסוחף ומלמד. אני ממש נהניתי ומזמינה גם אתכם להכיר מקרוב סיפור מקורי ומרתק על צעירה מיוחדת במינה שמתעקשת שהיא באנשי. קריאה מהנה! 

336 עמודים
עורכת: אילנה ברנשטיין
הוצאת מטר 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...