יום רביעי, 4 בספטמבר 2024

נמר הלילה

נמר הלילה / ינגשי צ'ו

אני מאוד אוהבת להיחשף לתרבויות חדשות, שונות וססגוניות והספר הזה הוא בדיוק כזה. הוא לוקח אותנו לסין של שנות ה-30 של המאה ה-20 ומציג בפנינו עולם אקזוטי גדוש באמונות תפלות כמו אנשי טיגריס והאמונה באסיה על פיה נשמתו של אדם לאחר מותו ממשיכה לנדוד ולתעות במשך 49 ימים שלאחריהם, הנשמה ממשיכה במסעה בתנאי שגוף המנוח שלם לחלוטין ונשמתו אינה מסוכסכת.

עלילת הספר מפגישה אותנו עם ג'י לין, צעירה שביום עוסקת לפרנסתה בתפירה ובשעות הערב עובדת כבת לוויה באולם ריקודים, וזאת בשל חובות שאמה צברה במשחקי קלפים. ג'י לין מודעת לכך כי עבודתה במועדון הריקודים מפוקפקת, אבל הרצון לעזור לאימה גובר על כל שיקול אחר. 

במועדון ג'י לין ששמה כרקדנית הוא "לואיז" פוגשת באיש עסקים שמותיר לה מזכרת מחרידה. אצבע קטועה בבקבוקון. את האצבע הזו מחפש נואשות רן בן ה-11 לאחר שהרופא הזקן שאותו שירת מת ועל ערש דווי ביקש ממנו למצוא את האצבע שנקטעה לו לפני שנים על מנת שנשמתו תוכל להמשיך בדרכה. לרן יש 49 ימים למלא את משאלתו של אדונו על מנת שהמנוח ימצא מנוחה בעולם הבא.

מה ג'י לין תעשה עם המזכרת המחרידה? האם רן יצליח לקיים את משאלתו האחרונה של הזקן? תקראו את הספר ותגלו!

מדובר ברומן היסטורי מעניין שלוקח אותנו אחורה בזמן אל עבר פולקלור ססגוני ומסתורי אשר בו אצבע קטועה מובילה שתי דמויות אל עבר מסע גדוש בסכנות, גילויים וגם התרחשות של אירועים בלתי מוסברים . אהבתי את דמותה של ג'י לין, צעירה שנסיבות חייה מנעו ממנה להמשיך וללמוד כפי שרצתה. ואת זו של רן, נער צעיר שמשקר בנוגע לגילו בכדי להתקבל לתפקיד משרת בבית.

סיפוריהם של ג'י לין ורן נשזרים זה בזה ואנו כצופים מהצד מלווים אותם במסע ההתבגרות שלהם שבמהלכו טרגדיות ואהבות גם יחד מתגלות, והדמויות שלא תמיד צועדות בדרך שהנורמה מכתיבה להן, נאלצות להתמודד עם טלטלות והחלטות הרות גורל. הספר היה חביב ומעניין ועלילתו מתפתחת בקצב איטי ומסתורי עד לסוף שבו כמעט כל הקצוות נסגרים. קריאה מהנה!

423 עמודים
מאנגלית: אמיר צוקרמן
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...