יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

ורדים אבודים

ורדים אבודים / מרתה הול קלי

זהו הספר השני בסדרת הספרים של "בנות הלילך". לא מדובר בספר המשך אלא דווקא בכזה שמבחינה כרונולוגית מקדים את "בנות הלילך". ואם הספר הראשון סיפר את סיפורה של קרוליין פרידיי בתקופת מלחמת העולם השנייה, הספר הנוכחי מספר את סיפורה של אמה של קרוליין: אלייזה פרידיי ואת קורותיה בתקופת מלחמת העולם הראשונה. 

וכך, העלילה לוקחת אותנו לשנת 1914 שבה המלחמה הגדולה קרובה מאי פעם. אלייזה גרה בניו יורק עם בעלה, הנרי ובתם הצעירה, קרוליין. היא מתגעגעת לחברתה הטובה, סופיה, צעירה רוסיה המגיעה ממשפחה אמידה המקושרת לשושלת הצאר. השתיים בילו יחד בפריז וחיכו לרגע שבו יפגשו בשנית. אבל המציאות טרפה את כל הקלפים והתוכנית להיפגש בקרוב נגנזה כשפורצת המלחמה הגדולה ושלטון הצאר נופל על ידי המון זועם שדורש שינוי אמיתי ברוסיה דאז. 

בכדי להתרחק מההמון אשר רוצה לפגוע בשושלת הצאר ובכל מכריהם, סופיה עברה עם בנה הפעוט, מקס, אחותה הצעירה, אביה ואמה החורגת לאחוזה מפוארת בעיירה קטנה. בעלה שירת בצבא והיא קיוותה שהאחוזה המבודדת תגן עליה ועל יקיריה עד שיעבור הזעם. אבל הסכנה הגיעה גם לפתח ביתם ואיימה על חייהם. בכדי להגן על מקס בן השנתיים, סופיה מפקידה אותה בידיה של ורינקה, כפרייה צעירה שאותה שכרה מבעוד מועד כמטפלת בבנה.

את כל אשר יחוו הדמויות במהלך תקופת המלחמה הגדולה תמצאו בספר המרתק: "ורדים אבודים"! 

בימים אלה אני די מתקשה להצליח להתרכז בקריאה. אבל מידי פעם מגיע ספר שמצליח לתפוס אותי ולרתק אותי לעלילתו וכך קרה לי הפעם עם הספר הזה. העלילה תפסה אותי למן ההתחלה וממש נהניתי מהקריאה בו. הסיפור מועבר באמצעות נקודות המבט של אלייזה, סופיה וורינקה ומתאר מציאות קשה ומורכבת של ימי מלחמה, אי וודאות, סכנה ומצוקה. הייתה סצנה ספציפית שהייתה בעיני מאוד קשה לקריאה. במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר. אבל יחד עם הקושי הספר היה עוצמתי ואף אופטימי למרות הכל. 

גם הפעם, הסופרת מבססת את הסיפור על אירועים היסטוריים אמיתיים והיא עושה זאת בצורה נפלאה וסוחפת. אם אהבתם את "בנות הלילך" - צפויה לכם הנאה מרובה גם הפעם. אגב, בסוף הספר הסופרת מספרת על האישיים האמיתיים שמהם היא שאבה השראה עבור דמויותיה. כמו כן, היא גם שיתפה בכך כי הספר הבא בסדרה יקח את הקוראים אחורה בזמן למלחמת האזרחים באמריקה. יש למה לחכות!

466 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...