יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

רצח במשפחה

רצח במשפחה / קארה האנטר

הספר שלפניכם הוא ספר מתח מאוד לא שגרתי וזאת לאור האופן שבו הוא מוצג. העלילה מועברת בצורת תסריט של סדרת פשע אמיתי בשם "ידוע לשמצה - מי רצח את לוק ריידר?", כשכל פרק בספר הוא למעשה פרק חדש של אותה תוכנית מצליחה. מציגים בפנינו את הצוות הנבחר של התוכנית, המפיק, הבמאי, סיעור המוחות של כלל אנשי הצוות, מעברי זוויות הצילום, קטעי עיתונות, תכתובות של צופים נלהבים ועוד. אז במה עוסק הספר? עכשיו אני מגיעה לזה.

לפני 20 שנה בדיוק נרצח צעיר בשנות ה-20 לחייו בשם לוק ריידר. גופתו המרוטשת של לוק נמצאה בחצר בית המשפחה. לוק נישא לאישה המבוגרת ממנו בלא מעט שנים ולה שלושה ילדים מנישואיה הראשונים. הרצח מעולם לא פוענח וכעת, שני עשורים אחרי הוחלט להעלות את סדרת התחקירים אשר תנסה לפענח את התיק שנותר פתוח עד כה. המפיק גייס צוות משלל תחומים בעוד שבמאי התוכנית הוא גאי הווארד, בנו החורג של הנרצח אשר בזמן הרצח היה בן 10.

גאי מקווה שבזכות הסדרה "מי רצח את לוק ריידר?" הפרשה שהסעירה את המדינה וגרמה לזעזוע רב למשפחתו, תגיעה סוף סוף לסיומה והרוצח ימצא. וכך, סדרת התחקירים יוצאת לדרך עם כיווני חקירה בלתי נגמרים, עדויות, דעות ושלל התפתחויות חלקן מפתיעות וחלקן פחות. אבל בדבר אחד אין עוררין. בתוכנית הזו שהפכה למצליחה ביותר, לא מתכוונים להניח לפרשה והולכים לחשוף את הרוצח אשר הצליח להתחמק מהמשטרה כבר שני עשורים. 

אז מי הרוצח/ת? מה קרה ביום האחרון בחייו של לוק ריידר? את התשובה לכך תמצאו בספר המתח המיוחד: "רצח במשפחה"!

הספר היה מאוד מקורי בעיני. אופן העברת העלילה הייתה חדישה ביותר. מודה שתחילה הפריעו לי כל הפרטים הטכניים כמו המעברים בין הסצנות שנכתבו כ"קאט אל" וכדומה. אבל הדיונים של הצוות ורשימת החשודים האפשריים שרק הלכה ותפחה, הפכו את העלילה למרתקת במיוחד. כמו כן, צפו לעוד הפתעות בעלילה שמסתעפת לכיוונים מפתיעים. הספר מאוד מוצלח בעיני, לאו דווקא לאור סגנון ההצגה החדשני, אלא בעיקר בזכות עלילה קצבית, מותחת וסוחפת ממש עד לעמוד האחרון.

שורה תחתונה: ספר מתח שכתוב קצת (הרבה) אחרת ובמרכזו עלילה סוחפת ונהדרת! 

470 פרקים
מאנגלית: תומר בן אהרון
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...