יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין

בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו של זייבייר הייתה זו שהזעיקה את האמבולנס. היא נמצאת צמודה למיטת בנה ומסרבת לעזוב אותו לרגע. היא במצב מעורער ומסרבת לדבר עם הסובבים אותה ורק מביטה בבנה שנאבק על חייו. בשעות ובימים שלאחר התאונה, מתחילות סדרת התלחשויות לגבי מה שארע בליל התאונה. 

בלייר, חברתה הטובה של ויטני ושכנתה, נשואה ואמא לקלואי, בת גילו של זייבייר שהיא גם חברתו הטובה ביותר. בלייר העריצה את ויטני ואף קינאה בה וחשה לא מסופקת בחיי המשפחה שלה. רבקה, שכנה נוספת היא אחות בבית החולים בו מאושפז זייבייר. היא ובעלה ניסו להביא ילד לעולם לאורך השנים והניסיונות לא צלחו. מארה הקשישה גם היא שכנה שהכירה מעט את ויטני ומשפחתה. גם עבור מארה החיים לא היו דבש ויעיד על כך עברה הכאוב.

כולם מחכים ומקווים לשמוע חדשות מעודדות אודות מצבו של זייבייר שהוא למעשה זה שיכול לשפוך אור על מה שבאמת התרחש בלילה הגורלי. השאלה היא האם הוא ישרוד בכדי לספר? מה מסתירים השכנים ומה מתרחש בחייהם הפרטיים? את התשובות לכך תמצאו בספר האפל: "הלחישות"!

מדובר במותחן פסיכולוגי קודר למדי המועבר באמצעות נקודות המבט של מספר דמויות: ויטני, בלייר, רבקה ומארה. ארבע הנשים הגרות בשכנות זו לזו. כל אחת מהן מתמודדת עם אירועים שונים בחייה האישיים, כשמקרה נפילתו של זייבייר יוצר השתלשלות אירועים אשר במהלכה נחשפים אט אט סודות ובגידות, מתגלים חולשות וחרדות, מתעוררים לבטים וספקות והדמויות בסיפור מתמודדות בדרכן מול הפחדים הגדולים ביותר שלהן. 

הסיפור הינו בגוף שלישי והוא כתוב בצורה מאוד קולחת שגורמת לרצות ולקרוא פרק אחר פרק. מודה שדי ניחשתי כבר בשלב מאוד מאוד מוקדם חלק גדול מההתפתחויות, אבל אין הדבר פגם בהנאה מהספר שבזכות כתיבתו הסוחפת ריתק אותי עד לעמוד האחרון והמצמרר. הדמויות בספר מורכבות באישיותן ולא בדיוק התחבבו עלי כקוראת. הן מספקות תמונת מראה עגומה על מערכות יחסים, חברויות ואימהות. 

שורה תחתונה: "הלחישות" הוא מותחן פסיכולוגי לופת שהאמרה "זה קורה במשפחות הכי טובות" תפורה עליו! 

316 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...