יום שלישי, 14 בדצמבר 2021

הדרך אל נחלת בכור

הדרך אל נחלת בכור / אלי לבן


הספר מציג את סיפור חייו מעורר ההשראה של אלי לבן, הבן הבכור במשפחה דלת אמצעים של עשר נפשות אשר בזכות עבודה קשה, כוח רצון ונחישות, הפך מילד עני וחסר אמצעים לאיש עסקים ויזם מצליח ואמיד. 

בשפה פשוטה ובגובה העיניים, עם הרבה כנות וישירות, אלי משתף בכל אשר עבר עליו מימי ילדותו במעברה ועד ההווה שבו הוא עומד לעזוב את המושב שהיה לו לבית חם ולעבור ליישוב בית שערים, ביתו החדש. נחלת בכור. עבורו זוהי סגירת מעגל היות ומדובר באדמתה של המעברה שבה התגורר בילדותו עם משפחתו, "מעברת בית שערים". 

אלי משתף בחיים במעברה שאליה הגיע בגיל שנה ושבה עשה את צעדיו הראשונים. הוא מספר על הוריו ועל הקשר הסבוך עם אביו, על המשפחה המורחבת ועל החיים בדחק ובמחסור תמידי. הוא מספר על לימודיו ועל כמה שנהנה מתקופה זו בחייו. הוא מספר על חגיגות בר המצווה שעבורם אביו חסך כסף, ועל כי בהמשך אלי היה זה שהעביר להוריו ואחיו את כל הכספים שאותם הרוויח בעבודתו. כשסיים כתה ט' אביו התעקש שילמד את מקצוע הנגרות מדודו ובעל כורחו אלי נאלץ להפסיק את לימודיו ולעשות כדברי אביו. 

אלי מספר על האנשים שפגש במהלך מסלול חייו שהיו בשבילו מורים לחיים. את הדברים החשובים בחיים הוא למד דווקא מחוץ לכותלי בית הספר. כל אשר חווה לאורך השנים, הקשיים, הפציעות, הנפילות, ההצלחות ופריצת הגבולות, כל אלה הפכו אותו למי שהוא כיום. מכל קושי שחווה הוא למד והתחזק והצליח להתגבר על המכשולים שנקרו בדרכו. סיפור חייו נשזר בקורותיה של מדינת ישראל לאורך השנים. אלי לא שוכח מאין הגיע, חי עם הרגליים על הקרקע ותמיד מסתכל קדימה ושואף לעתיד, לפעלתנות ולהמשכיות. לכל אורך דרכו אלי שמר על יושרה והגינות ופעל על פי ערכיו. צבירת הממון לא מנעה ממנו להמשיך ליצור ולעבוד. עבורו תמיד יש עוד למה לשאוף והיד עוד נטויה. 

הפרקים בספר נעים לסירוגין בין קורותיו של אלי בעבר לבין ההווה. אלי החליט לכתוב את הספר בכדי לחשוף את סיפורו המלא לנכדיו על מנת שידעו איך התחילו חייו, וגם בכדי להעניק תקווה למי שנמצא במצב קשה בחייו ולהראות עד כמה החיים יכולים להשתנות מן הקצה אל הקצה. כל מה שצריך הוא כוח רצון, עבודה קשה ודבקות במטרה על מנת להביא להגשמת החלומות. הספר גם מהווה עבור אלי מתנה שלו לעצמו וריפוי נפשי היות והכתיבה הביאה אותו להיזכר ברגעים קשים שחווה. אין ספק כי מדובר בסיפור שנותן תקווה ומוכיח כי אין דבר העומד בפני הרצון. 

199 עמודים
עורכת: דפנה שחורי
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2021 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...