יום שישי, 17 בדצמבר 2021

לילה אחד בוותיקן

לילה אחד בוותיקן / סיון קיש

בקריית הוותיקן, המקום שהיה אמור להיות הבטוח והשמור ביותר בעולם התרחש רצח. הקרדינל קרל שמידט נרצח בחדרו באמצעות חפץ כבד וגופתו אותרה מוטלת על הרצפה. ריקרדו לומברדי, מפקד תחנת משטרת ויה ונטו אשר ברומא, חובר למשטרת הוותיקן במטרה לפענח את הרצח שתפס את מדינת הוותיקן בהפתעה מוחלטת. אל ריקרדו מצטרפת הבלשית קתרין סמית', מפקדת משטרה בדימוס ששמה הולך לפניה. השניים, יחד עם שוטרי התחנה מנסים לפענח את רצח הקרדינל. החקירה מתקיימת באיטליה וגם בגרמניה, מקום הולדתו של הנרצח.

קתרין גם מגייסת לחקירה את אנטוניו דלה טורה, מי שנחשד בעבר בהברחת סמים גדולה, אך, החשדות נגדו מעולם לא הוכחו. אנטוניו מכיר את רחובות רומא כמו את כף יד וקתרין מאמינה שכישוריו המפוקפקים יוכלו להועיל לחקירה. ריקרדו שהיה בעבר חברו הטוב של אנטוניו ובעקבות פרשת הסמים התרחק ממנו לגמרי, מאוד לא אוהב את החלטתה של קתרין אל בלית ברירה מקבל אותה. קשה לו לסרב לקתרין שמלבד היותה חוקרת מצוינת היא גם תפסה את ליבו למרות היותה מבוגרת ממנו ב-15 שנים.

מי שעוד מעוניינת לחבור לאנטוניו ולעזור בחקירה היא בריג'יט, אשתו של אנטוניו שבטוחה שעברה במועדון הלילה "לה קאזה" יכול מאוד להועיל לחקירה היות ולמועדון מגיעים לא מעט אישיים מתוך הוותיקן. אנטוניו לא מרוצה ממעורבותה של אשתו. המחשבה על בריג'יט במועדון שבו עבדה בעברה לא מוצא חן בעיניו. אבל שניהם מאוד עקשניים וכל אחד מהם בטוח בצדקתו. כך, שהפיצוץ ביניהם הוא רק עניין של זמן.

מי רצח את הקרדינל קרל שמידט ולמה? מה יגלו אודותיו במהלך החקירה? והאם בריג'יט ואנטוניו יצליחו להתגבר על המשבר ביחסים? את כל התשובות תמצאו ברומן הבלשי: "לילה אחד בוותיקן"!

הספר שהינו רומן בלשי כתוב בצורה טובה וקולחת. הוא מכיל רומנטיקה שבעקבותיה עולים רגשות של קנאה, כעס ושלל אמוציות, וגם מתח שבמרכזו מתנהל החיפוש אחר הרוצח וגילוי מניעיו. אני התחברתי יותר לחלק הבלשי, אהבתי את החקירות שהתקיימו בגרמניה במגוון אזורים והסתקרנתי לאור רשימת החשודים שהלכה והתארכה, ולשמחתי הדגש בעלילה הוא על הצד הבלשי ועל חקירת הרצח של הקרדינל שהיה גדוש בתפניות בלתי צפויות. ישנה גם התפתחות מפתיעה בעלילה עם הקשר יהודי שנוחת בסיפור לגמרי בהפתעה.  

אם קראתם את ספרה הקודם של סיון "שדות נלוזים" תמצאו גם בספר הזה דמויות מהספר הקודם, כמו למשל החוקרים ריקרדו וקתרין שהוכיחו את כישוריהם הממולחים גם הפעם. ואנטוניו ובריג'יט שגם לאחר נישואיהם החיכוכים ביניהם לא פסקו. בריג'יט נותרה ילדותית ובלתי צפויה, ואנטוניו התגלה כטיפוס יותר מאופק אם כי רק במעט ובכל זאת הפתיע לטובה. את הספר ניתן לקרוא גם כספר יחיד היות וסיון סיפקה סיפור רקע קצר לכל אחת מהדמויות, כך שלא תתקשו להתמצא בעלילה. 

שורה תחתונה: רומן בלשי בניחוח איטלקי ובמרכזו: רצח התרחש בוותיקן ומשטרת ויה ונטו פועלים בכדי לתפוס את הרוצח המסוכן.

431 עמודים
עריכה: שלי לרמן
מרום הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2021



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...