יום ראשון, 3 ביולי 2022

העוקץ האיראני

העוקץ האיראני / אלי עברון


העלילה נעה על פני היבשת ותחילת התרחשותה היא ברומא, שם איש הביון הוותיק, בן גל משמש כראש שלוחת המוסד. בן גל עומד בפני פרישה והוא יודע כי תפקידו הנוכחי הוא כנראה תפקידו האחרון בשירות. אבל בטרם יפרוש יש לו הרבה מה לתרום לשירותי המוסד. כשצעיר איראני הלומד באיטליה יוצר קשר עם שגרירות ישראל ברומא ומספר כי בידיו מסמכים איראניים סודיים וכי הוא יכול לספק מידע רב ערך באמצעות אחיו שהינו מדען בטהרן, בן גל נחוש לברר את הנושא לעומק ולבדוק האם אכן מדובר בסוכנים שניתן לגייסו לטובת ישראל או שמא מדובר במלכודת איראנית כנגד מטרות ישראליות. 

באותם ימים בישראל, לידי להב 433 מגיע מידע אודות זייפן ישראלי מרשת בינלאומית שעוסקת בזיופים וגניבות של חפצים ותמונות יקרי ערך. הזייפן הישראלי העונה לשם סיני נלכד, ולאור עדותו עולה החשד כי האנשים מולם הוא עובד קשורים לניאו נאצים מבוקשים. כמו כן, הרשת מחזיקה ברשותם אוצרות שנגזלו מיהודים בשואה. סיני עובד אצל משפחת דצינגר אשר לכאורה איננה קשורה לנאצים הנמלטים. אך, תמונה של "התליין מוורשה" חושפת אמת נסתרת אשר אנשי להב 433 נחושים לחשוף במלואה ולשים ידיהם על הפושעים הנאצים שהסתתרו במשך שנים ארוכות.

בין שני הסיפורים הללו, אנו מתוודעים לסיפורה של משפחה יהודית מוורשה אשר אב המשפחה נותר בעירו עם בניו הבוגרים בעוד שאשתו ושלושת ילדיהם הצעירים בורחים לקרובי משפחתם בביאליסטוק ומשם אחרי שהות אצל הקרובים, הם ממשיכים במסעם למוסקבה. אחד הבנים הבוגרים מוצא את עצמו בזהות בדויה של חייל פולני ובהמשך הוא מצליח לעלות על אונייה שיעדה הסופי הוא ארץ ישראל אך בסופו של דבר הוא מוצא את עצמו במחנה מעצר בקפריסין. לאחר זמן מה, הוא מצליח לברוח מהמחנה הודות לנער צעירה תושבת המקום ומגיע לישראל. 
סיפור זה המתייחס לתקופת מלחמת העולם השנייה ונשזר בעלילת ההווה, מבוסס על חיי בני משפחתו של המחבר. 

נהניתי מאוד לקרוא את הספר אשר עלילתו הייתה טובה ומעניינת, אינטנסיבית ומרתקת לכל אורכה וגם מותחת לסירוגין וגדושה בהתפתחויות ותפניות מעניינות. לצד קוו העלילה הדמיוני, המחבר כתב בהרחבה רקע עובדתי בנושאים בהם עוסק הספר, הן בנושא הגרעין האיראני והן בנושא השואה, שני נושאים מרתקים כל אחד בפני עצמו. האחד אקטואלי יותר מאי פעם והשני היסטורי שכל כך חשוב לנו, העם היהודי. כל קווי העלילה היו מרתקים ואהבתי מאוד את סגירת המעגל המשפחתי שניתנה לדמותו של בן גל. 

שורה תחתונה:  סיפור חוצה יבשת שגיבוריו פועלים סביב השעון בכדי להגן על ישראל ובכדי לסגור חשבון עם כל אויבי ישראל, בין אם מדובר בניאו נאצים רצחניים ואכזריים, או באויבים איראנים תככנים. 

350 עמודים
עריכה: שחר בוגנים
הגהה: מאיה עמוס
אוריון הוצאת ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...